بورس اوراق بهادار تهران در ۱۸۲ روز کاری سال جاری، ۱۳۰ درصد سود را نصیب سرمایه گذاران کرد.

به گزارش افکارنیوز ، در هفته منتهی به ۲۷ آذر امسال ۲۳۱ هزار و ۶۷۲ خریدار در ۷۳۲ هزار و ۵۸۱ دفعه به داد و ستد پرداختند. همچنین ۷ میلیارد و ۱۷۹ میلیون سهم به ارزش ۲۹ هزار و ۸۷۷ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.

بر این اساس، حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۳۱ و ۲۸ درصد رشد داشته است. همچنین تعداد خریداران با ۷.۷ درصد افزایش همراه شد، دفعات معاملات هم از رشدی ۱۲.۳ درصد برخوردار بود. در هفته یاد شده، ۶ میلیارد و ۶۱۹ میلیون سهم به ارزش ۲۹ هزار و ۵۵ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک جابه جا شد.

همچنین از ابتدای امسال، ۱۴۰ میلیارد و ۹۱۹ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۷۳۷ هزار و ۹۰۳ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد چهار میلیون و ۲۱۳ هزار و ۳۲۱ سرمایه گذار، در ۱۲ میلیون و ۴۷۷ هزار و ۵۷۰ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

با توجه به معاملات انجام شده و رشد شاخص، طی ۱۸۲ روز کاری سال جاری، بورس اوراق بهادار بازدهی ۱۳۰ درصدی را نصیب فعالان این بازار کرد. شاخص کل بورس اوراق بهادار در هفته ای که گذشت با رشد ۱.۴۰ درصدی به ۸۷ هزار و ۷۲۶ واحد رسید.

بر این اساس، شاخص کل از ابتدای سال تا پایان این هفته، ۴۹ هزار و ۶۸۵ واحد رشد کرد تا بازدهی ۱۳۰.۶ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند. شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد ۳۵۶ هزار و ۹۱۸ واحد را برای خود ثبت کرد، شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۱۰۲ هزار و ۴۷۰ واحد رسید که نسبت به هفته پیش ۲.۹۰ درصد رشد داشت.

در عین حال، شاخص صنعت در آخر هفته بر روی عدد ۷۳ هزار و ۸۱۶ واحد ایستاد که در قیاس با هفته قبل، ۰.۹۰ درصد رشد را نشان می داد. شاخص بازار اول هم در هفته گذشته با ۲.۰۴ درصد و شاخص بازار دوم با ۰.۰۱ درصد افزایش همراه شد.

در هفته منتهی به ۲۷ آذر، ۷۱۱ هزار و ۹۴۸ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۷۱۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد، این در حالی است که از ابتدای سال ۶ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۸۱۶ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۶ هزار و ۸۴۵ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار خریداری شده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات