با نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش محرک های مالی، طلا در بازار جهانی پایین ۱۲۰۰ دلار در هر اونس معامله شد.

به گزارش افکارنیوز ، قیمت طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور ۱۱۹۹ دلار در هر اونس بود. قیمت طلا پنج شنبه هفته گذشته یک روز پس از اینکه بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد تدابیر محرک مالی را کاهش خواهد داد به ۱۱۸۸ دلار در هر اونس سقوط کرد که پایین ترین قیمت از اوت سال ۲۰۱۰ به این سو بود. قیمت معاملات طلا برای تحویل در فوریه در بازار کامکس نیویورک نیز تغییر چندانی نداشت و ۱۱۹۹ دلار در هر اونس بود.

طلا از ابتدای سال ۲۰۱۳ تاکنون ۲۸ درصد کاهش قیمت داشته و امسال با صعود بازارهای سهام و تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای کاهش میزان خرید ماهانه اوراق قرضه از ۸۵ به ۷۵ میلیارد دلار، بدترین سال را از سال ۱۹۸۱ به این سو داشته است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، شاخص استاندارد اند پورز ۵۰۰ روز دوشنبه پس از اینکه کریستین لاگارد، رییس صندوق بین المللی پول گفت این سازمان نرخ رشد مورد پیش بینی برای آمریکا را افزایش می دهد، ۰.۵ درصد صعود کرد و به رکورد جدیدی رسید.

دارایی صندوق اس. پی. دی. آر گولد تراست که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس است، دوشنبه به ۸۰۵.۷۲ تن کاهش یافت که کمترین میزان از ژانویه سال ۲۰۰۹ به این سو است.

بسیاری از سرمایه گذاران هفته جاری در آستانه فرا رسیدن کریسمس از بازار کنار کشیده اند و حجم معاملات طلا اندک بوده است. بازار کامکس روز سه شنبه یک ساعت زودتر تعطیل می شود و بازار جهانی طلا روز چهارشنبه به مناسب کریسمس تعطیل خواهد بود.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات