براساس آمارهای رسمی اعلام شده توسط سازمان کشور های صادر کننده ی نفت (اوپک) ایران در ماه نوامبر ۲۰۱۳ و پس از عربستان همچنان دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک محسوب می شود.

به گزارش افکارنیوز ، گزارش سازمان اوپک مبتنی بر آمارهای رسمی اعلام شده از سوی کشورهای عضو این سازمان حاکی از این است که عربستان با تولید نفت روزانه ۹ میلیون و ۷۴۶ هزار بشکه در رتبه اول و پس از این کشور ایران با تولید سه میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز در رتبه دوم تولیدکنندگان بزرگ نفت اوپک قرار دارند.

هم چنین تولید نفت ایران در ماه نوامبر، ۱۰۰ هزار بشکه نسبت به ماه اکتبر که سه میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه بود، افزایش یافته است.

در این رده بندی پس از ایران به ترتیب کویت با دو میلیون و ۹۴۴ هزار، ونزوئلا با دو میلیون و ۱۵۴ هزار، امارات با دو میلیون و ۵۷۲ هزار بشکه تولید روزانه نفت قرار داشته و کشور های نیجریه، آنگولا، الجزایر، قطر و اکوادور در رتبه های بعدی قرار می گیرند.

این گزارش اوپک براساس آمارهای رسمی منتشر شده از سوی کشورهای عضو این سازمان منتشر شده و گزارش های دیگری که براساس آمارهای ثانویه تهیه شده اند، تغییرات محسوسی با این جدول دارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات