حضور فعال و موثر در بازارهای بین المللی نیازمند حرکت متناسب با تغییرات سریع تکنولوژی، تنوع تولیدات و خدمات و تغییر رویکردها به سمت استفاده از فن آوری های نوین و تولید محصول دانش بنیان است.

به گزارش روابط عمومی ایران خودرو خراسان، استاندار خراسان رضوی در بازدید از خطوط تولید شرکت ایران خودروی خراسان، صنعت خودروسازی را موتور محرک سایر صنایع دانست و با اشاره به سهم ۲.۵ درصدی این صنعت در تولید ناخالص داخلی کشور اظهار داشت: صنعت خودروسازی در ایران بعد از چهار دهه تلاش به جایگاه مطلوبی دست یافته، به طوری که امروز سهم ۱۸ تا ۲۰ درصدی از ارزش افزوده صنعت را به خود اختصاص داده است.

محمدحسین فروزان مهر بازتعریف و تغییر راهبرد در حوزه محصول، بنگاه، اقتصاد ملی و جهانی را شرط لازم جهت حضور موثر در کلاس جهانی صنعت خودرو دانست و افزایش بهره وری نیروی کار و سرمایه در این حوزه را یک ضرورت عنوان کرد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه ضمن مطلوب توصیف کردن فعالیت های ایران خودروی خراسان اظهار داشت: این استان دومین قطب تولید خودروی کشور به شمار می رود و با استقرار بیش از ۳۵۰ واحد قطعه ساز، ۱۸ درصد ظرفیت قطعه سازی خودروی کشور در خراسان رضوی است.

فروزان مهر با اشاره به ارتباط صنعت خودروسازی با سایر صنایع بالا و پایین دستی و سهم قابل توجه آن در ایجاد اشتغال و توسعه ی پایدار گفت: به منظور پویاتر شدن این صنعت، حمایت های لازم در چارچوب قانون از سوی دستگاه های اجرایی استان به عمل خواهد آمد.

وی با بیان این که ۹۰ درصد بهای تمام شده خودرو مربوط به قطعه است، اظهار امیدواری کرد: با حل مشکل قطعه سازان بتوانیم سهم ارزش افزوده تولید قطعات خودروی خراسان که اکنون ۱۰ درصد کل ارزش تولیدات کشور است را ارتقا دهیم.

استاندار خراسان رضوی گفت: امروز صنعت خودروسازی استان به عنوان یک صنعت مقیاس بزرگ، نیازمند حمایت است؛ صنعتی که با بهره مندی از مجهزترین خطوط مونتاژ توان تولید ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو را در سال داشته و در حال حاضر سهمی معادل ۱۲ درصد تولید خودروی کشور را به خود اختصاص داده است.

گفتنی است در این بازدید معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری خراسان رضوی، برخی مدیران ستادی، فرماندار مشهد و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی مرتبط و روسای تشکل های بخش خصوصی حضور داشتند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات