رئیس هیات تحقیق و تفحص مجلس در گفت و گو با افکارنیوز؛

کسانی که از سال ۸۳ فولاد کشور را تضعیف کردند باعث این مشکلات شدند.

گروه اقتصادی - ریس هیات تحقیق و تفحص از صنعت فولاد کشور به افکارنیوز گفت: در جلسه ای که با وزیر صنعت، معاون وی و روسای فولا کشور داشتیم مقرر شدبه نمایندگانی که در حوزه انتخابیه شان صنعت فولاد در حال فعالیت است این قضیه را موشکافی کنند و تحقیقات کاملی را از این صنعت انجام دهند.

به گزارش افکارنیوز ؛ نادرقاضی پور اظهار داشت: هدف ما در این تحقیق و تفحص این است که حداقل مصرف کشور در داخل تولید شود و در مرحله بعد برای صادرات آماده شویم.

وی افزود: به دنبال مچ گیری در فولاد نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که اگر قوانین در این زمینه مشکل دارد در مجلس آن ها اصلاح کنیم و یا اگر بخشنامه های دست و پاگیر برای صنعتگران در این بخش وجود دارد از دولت بخواهیم آن ها را حذف کند.

قاضی پور تاکید کرد: قطعاً ما دراین تحقیق و تفحص اسامی خائنین و خادمین را براساس مدارک و مستندات اعلام می کنیم.

وی در مورد اینکه آیا در مدارک بدست آمده تاکنون مدیران اجرایی نیز جرمی مرتکب شده اند گفت: کسانی که از سال ۸۳ فولاد کشور را تضعیف کردند باعث این مشکلات شدند و مادر حال حاضر می خواهیم متصدی فولاد کشور را بعد از این تحقیق و تفحص تعیین کنیم زیرا فولاد کشور متصدی ندارد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ما می خواهیم تولید فولاد خاممان را به مرحله مصرف داخلی برسانیم و در واقع در این تحقیق و تفحص نیز فولادی که از کوره بیرون می آید مدنظرما است نه فولادی که از کارخانه ها بیرون می آید.

وی با بیا اینکه مصرف فولاد کشور ۲۲ میلیون تن در سال است گفت: آنچه در حال حاضر تولید می شود ۱۲ الی ۱۳ میلیون تن فولاد در کشور تولید می شود که ماباید این رابه ۲۲ میلیون تن برسانیم.

قاضی پور در مورد اینکه آیا این رانت خواران در مجموعه دولتی هستند و یا بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی قطعاً اطلاعات پشت پرده دولتی را دارد وگرنه چگونه همان روزی که تعرفه شکر پایین می آید کشتی های حامل شکر در بندر ها پهلو می گیرند؟ پس شک نداشته باشیم که اطلاعات پشت پرده از سوی برخی افراد دولتی داده می شود و قطعاً این ها تبانی است که ما با این تحقیق و تفحص آن ها را مشخص می کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات