مدیرعامل جدید بانک ملت با بیان این نکته که سازمان بزرگی مانند بانک ملت بدون پشتوانه و حمایت کارکنان، قابل اداره نیست، گفت: دست یاری به سوی کارکنان دراز می کنم تا مثل گذشته، یار و یاور مدیران در پیشبرد اهداف بانک باشند.

به گزارش روابط عمومی بانک ملت، محمدرضا ساروخانی در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید این بانک اظهار داشت: از سهامداران و نمایندگان حقیقی آنها در هیات مدیره که به من اعتماد کردند و مرا برای این مسوولیت خطیر برگزیدند سپاسگزاری می کنم.

وی با اشاره به این نکته که در دوران کنونی ارزش دارایی های نامشهود بیش از دارایی های مشهود است، اضافه کرد: کارکنان بانک ملت هم که از دارایی های نامشهود آن هستند باعث شده اند تا موفقیت هایی بیش از حد تصور برای این بانک رقم بخورد.

به گفته وی، یکی از خوش شانسی های بانک ملت، بهره مندی از مدیرانی خوشنام، لایق و خلاق بوده است که توانسته اند در بستری مناسب، ایده های خود را به منصه ظهور برسانند ضمن این که بستر پذیرش این ایده ها نیز در این بانک فراهم بوده است.

مدیرعامل بانک ملت با قدردانی از دکتر دیواندری بابت دوره پرفروغش در این بانک یادآور شد: دکتر دیواندری، بانک ملت را به درجه اعلای شهرت رساند که از ویژگی های بارز دوره حضور ایشان، حضور در عرصه های ملی و پروژه های بزرگی چون خرید تضمینی گندم از کشاورزان، از رده خارج کردن خودروهای فرسوده، ثبت نام عمره مفرده و تشکیل صندوق انرژی بود که هر یک به نوبه خود، گره بزرگی از مشکلات کشور را باز کرد.

وی تشکیل صندوق انرژی را اقدامی کاملا بدیع خواند و گفت: تشکیل این صندوق ثابت کرد که ما می توانیم پروژه های بزرگ پالایشگاهی و بخش انرژی را در داخل کشور تامین مالی کنیم و از این طریق عمده مشکلات فاینانسی ناشی از تحریم را مرتفع سازیم.

ساروخانی، عاملیت ۷ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای پروژه های انرژی را از دیگر اقدامات بزرگ دوران مدیریت دکتر دیواندری ذکر کرد و ادامه داد: با اقداماتی که ایشان در دوره مدیریت خویش انجام داده است، اعتماد حوزه انرژی به بانک ملت جلب شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه عملیاتی در بانک ملت به همت دکتر دیواندری، گفت: این برنامه باعث شد تا علاوه بر مسایل مالی، توجه به مشتری، رشد و یادگیری و نگاه درست به فرآیندها نیز که پایه و اساس ماندن در عرصه رقابت است مورد توجه جدی قرار بگیرد.

مدیرعامل بانک ملت به ورود این بانک به بورس با سرمایه ۱۳ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در سال ۸۷ اشاره کرد و اظهار داشت: این در حالی است که هم اکنون ارزش بازار بانک ملت در بورس بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد ریال است.
وی، اقدام به موقع برای رفع تحریم ها را از دیگر اقدامات بزرگ دکتر دیواندری عنوان کرد و افزود: با تفکر ایشان، ما در این مساله، به بهترین شکل ممکن عمل کردیم و با استخدام بهترین وکلا، موفق شدیم رای دادگاه انگلیس را علیه خزانه داری این کشور به نفع خود دریافت کنیم که این رای در تاریخ دادگاه های این کشور بی سابقه است.

ساروخانی اضافه کرد: همچنین در دادگاه اولیه اتحادیه اروپا هم رای به نفع بانک ملت صادر شد و با تدابیری که اندیشیده شده است امید داریم که در دادگاه تجدید نظر نیز بانک ملت پیروز این نبرد ناعادلانه شود.

وی بر پیگیری استراتژی های بلندمدت تدوین شده در زمان مدیریت دکتر دیواندری تاکید کرد و گفت: اصلی ترین این استراتژی ها، مهاجرت از مدل قدیمی کسب و کار به مدل بانکداری مدرن مبتنی بر تقسیم بندی مشتریان است.

ساروخانی، دکتر دیواندری را مدیری جوان، پرانرژی، متفکر و خلاق خواند و گفت: کار کردن در یک سازمان، پس از دکتر دیواندری بسیار سخت است به همین دلیل از تمامی کارکنان استمداد می طلبم تا با همکاری هم بتوانیم بانک را به قله رفیع بانکداری در کشور برسانیم.

مدیرعامل بانک ملت، راه اندازی خزانه داری مبتنی بر بانکداری جامع، مدیریت عملیات، مدیریت دارایی- بدهی و تشکیل کمیته دارایی بدهی را از اقدامات در دستور کار عنوان کرد و اظهار داشت: حوزه منابع انسانی بانک هم باید متناسب با شرایط بانکداری جامع ارتقا پیدا کند که در همین راستا، بخشی از فعالیت های آن به بخش مدیریت عملیات منتقل خواهد شد.

وی با اشاره به تغییر کامل نحوه گزارش دهی و گزارش گیری مالی در بانک خاطرنشان کرد: ما برای مقوله آموزش در این عرصه اهمیت زیادی قائلیم چون در کنار تغییر مدل کسب و کار، باید آموزش نیز به صورت فعال وجود داشته باشد تا سطح آگاهی همکاران نسبت به این مدل افزایش یابد.

ساروخانی، افزایش کیفیت خدمات بانکی تا زمان اجرای کامل بانکداری جامع در سطح کشور، افزایش اطمینان به حسن شهرت و توجه ویژه به برند بانک، افزایش کیفیت تصمیم گیری در صف و ستاد، افزایش توان رقابتی بین بانک ها و کسب سهم بیشتر به ویژه در شرایط سخت کنونی، توجه ویژه به کاهش تخلفات و اتلاف های مالی احتمالی، افزایش کارآیی عملیات و اثربخشی و در نهایت افزایش سودآوری بانک را از برنامه های خود ذکر کرد و گفت: باید سودآوری را از کسب و کار اصلی بانک در کنار خطوط متنوع کسب و کاری که در کنار بانک ایجاد شده است افزایش دهیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات