رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران از اجرای طرح ضربتی برخورد با مشاوران املاک فاقد پروانه کسب توسط این اتحادیه خبر داد و گفت: این طرح با همکاری اداره اماکن از فردا چهارشنبه ۱۸ دی به مدت یک ماه اجرایی می شود.

به گزارش افکارنیوز ، حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران به سوالات خبرنگاران اقتصادی این خبرگزاری پاسخ داد.

وی در این گفت وگوی تفصیلی که مشروح آن بزودی منتشر می شود، خبر از اجرای یک طرح ضربتی از فردا چهارشنبه ۱۸ دی ماه داد و گفت: هم اکنون حدود ۲۰۰۰ بنگاه املاک بدون مجوز در سطح تهران فعالیت می کنند که بر اساس ماده ۲۷ قانون نظام صنفی از ۲۱ مهرماه امسال تا امروز حدود ۵۰۰ واحد صنفی برای اعمال قانون به اداره اماکن معرفی شده اند.

وی تصریح کرد: اعمال قانون برخی از این واحدهای صنفی در حال انجام است و تعدادی نیز در حال تشکیل پرونده هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این که به مشاوران املاک فاقد پروانه کسب در مرحله اول اخطار داده ایم، گفت: این مشاوران املاک ۱۵ روز برای تشکیل پرونده مهلت دارند.

عقبایی با اشاره به ضرورت ساماندهی مشاوران املاک فاقد پروانه کسب، اظهار کرد: با توجه به نهادینه شدن کد رهگیری، مشاوران املاک بدون پروانه کسب تهران نمی توانند کد رهگیری بگیرند و باید از واحدهای دارای پروانه کسب این کد را دریافت کنند.

وی ادامه داد: در این راستا اعلام کرده ایم با هر واحد صنفی مشاور املاک دارای پروانه کسب که برای واحدهای فاقد پروانه کسب کد رهگیری بگیرد برخورد قانونی می کنیم و سایت آنها را می بندیم.

او از اجرای طرح ضربتی برخورد با مشاوران املاک فاقد پروانه کسب شهر تهران خبر داد و گفت: این طرح از فردا به مدت یک ماه اجرا می شود. متولی این برنامه اتحادیه مشاوران املاک تهران است و از طریق بازرسان اتحادیه این طرح اجرا می شود. البته اداره اماکن در اجرای این طرح با اتحادیه همکاری می کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان این که بنده هم به عنوان رئیس اتحادیه همزمان با اجرای طرح ضربتی در نقاط مختلف تهران حضور خواهم داشت، اظهار کرد: این طرح به صورت منطقه ای اجرا می شود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تیم بازرسان اتحادیه، مشاوران املاک فاقد پروانه را اعمال قانون می کنند.

عقبایی طرح ضربتی برخورد با مشاوران املاک فاقد پروانه کسب شهر تهران را شامل مراحل شناسایی، برخورد، اقدام، ارسال پرونده و اعمال قانون اعلام کرد و گفت: با توجه به جلساتی که با اداره اماکن عمومی برگزار شده آنها قول داده اند در کمتر از یک ماه مشاوران املاک فاقد پروانه اعمال قانون شوند.

وی یادآور شد: در گذشته این کار زمان بر بود و اماکن اقدام نمی کرد، اما در طرح ضربتی اداره اماکن قول مساعد برای اعمال قانون کمتر از یک ماه را داده است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات