رئیس کل بانک مرکزی

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه مصوبه بانک مرکزی برای ال سی ۳۰ درصدی در واقع لغو الزام بانک ها برای دریافت ۱۰۰ درصد معادل ریالی بود، گفت: اگر بانک به دلیل رفتار مشتری اعتباری برای او قائل نیست، ربطی به این بخشنامه ندارد.

به گزارش افکارنیوز ، ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه سومین همایش سیاست های پولی در جمع خبرنگاران پیرامون صحبت روز گذشته خود مبنی بر گشایش ارزی از ۲۰ ژانویه اظهار داشت: من به این شکل نگفتم، بلکه اعلام کردم قرار است از ۲۰ ژانویه توافقات هسته ای انجام شده عملیاتی شود و این مسئله می تواند تأثیرگذار باشد.

وی در مورد انتشار اوراق مشارکت و نرخ سود پیش بینی شده برای آن گفت: نرخ سود اوراق مشارکت متناسب با شرایط روز انتشار تعیین خواهد شد.

رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر عدم اجرای درست مصوبه ال سی ۳۰ درصدی گفت: اصل مطلب این بود که بانک مرکزی بانک ها را ملزم کرده بود، معادل ۱۰۰ درصد ارز درخواست شده را به صورت ریالی از مشتری دریافت کنند و بانک مرکزی در مصوبه خود این الزام را برداشت.

سیف تصریح کرد: فقط کافی است بانک ها ۳۰ درصد معادل ارز درخواستی را به صورت ریال دریافت کنند؛ بنابراین اگر بانک به دلیل رفتار مشتری اعتباری برای او قائل نیست، ربطی به این بخشنامه ندارد.

به گفته وی، بانک متناسب با عملکرد مشتری، درخواست او را مورد بررسی قرار می دهد.

رئیس کل بانک مرکزی در مورد رویکرد بانک مرکزی برای بهبود وضعیت تولید گفت: بانک مرکزی به دنبال ثبات اقتصادی است و در حال حاضر این ثبات به وجود آمده و ما به سمت کاهش نرخ تورم و مدیریت نقدینگی حرکت می کنیم.

وی تأکید کرد: در آینده شاخص های اقتصادی از وضعیت تعادل و ثبات بیشتری برخوردار خواهد بود.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: سعی کردیم در بانک ها شرایطی را ایجاد کنیم، آنها بتوانند تسهیلات به تولید را افزایش دهند تا افزایش تولید محقق شود.

سیف اظهار داشت: در همین رابطه، ایجاد طرح های جدید در اولویت نیست، بلکه طرح های نیمه تمام که منجر به افزایش ظرفیت تولید می شوند، در اولویت قرار دارند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات