شرکت ملی گاز ایران مدعی شد: در سرمای اخیر حتی گاز یک مشترک خانگی هم تاکنون قطع نشده است.

به گزارش افکارنیوز ، در توضیحات شرکت ملی گاز ایران به خبر" جزئیات افزایش تولید و انتقال گاز زمستانی/ عامل قطعی و افت فشار کمبود گاز نیست" آمده است: با توجه به مشکلات مرتبط با عدم تکمیل به موقع فازهای پارس جنوبی و علیرغم تلاش های همکاران شرکت ملی نفت و گاز در بهره برداری اضطراری از فاز ۱۵ پالایشگاه پارس جنوبی و اقدامات موثر وزارت نفت در افزایش مقادیر گاز، مجموع گاز دریافتی در روزهای اخیر به حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب در روز رسیده است که در مقایسه با روزهای مشابه سالب قبل ۱۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

این در حالی است که به دلیل توسعه شبکه گازرسانی در شهرها و روستاها و ورود جبهه هوای سرد ماندگار، مصارف گاز تنها در بخش خانگی و تجاری در روزهای اخیر حدود ۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر از مدت مشابه سال قبل می باشد و مدیریت این کمبود جز در سایه تلاش خادمان ملت در صنعت گاز کشور میسر نبوده است.

علیرغم افزایش مصارف گاز و عدم وجود توازن منطقی بین تولید و مصرف، افتخار داریم که اعلام نماییم در روزهای سرد امسال که در سال های اخیر بی سابقه بوده است، توانسته ایم گاز کلیه مشترکین خانگی و تجاری در کلیه شهرها و روستاهای کشور را تامین کنیم.

ما نیز اعتقاد داریم که صنعت گاز کشور شرایط بسیار سختی را طی می کند، لیکن در سایه تلاش شبانه روزی مدیران و کارکنان صنعت نفت و گاز کشور خدمات رسانی به مشترکین گاز به نحو مطلوبی انجام می گردد.

این شرکت در این توضیحات مدعی شده است که در سرمای اخیر حتی گاز یک مشترک خانگی نیز بر اثر افت فشار و کمبود گاز تاکنون قطع نشده است. لذا با عنایت به مطالب مذکور و ذکر این نکته که فرآیند انتقال گاز و آرایش تاسیسات مقوله ای کاملاً علمی، پیچیده و تخصصی است که به صورت یکپارچه و در چهارچوب استانداردی بین المللی اعمال می گردد، خواهشمند است مستندات دقیق و فنی مرتبط با تغییر آرایش تاسیسات تقویت فشار، توربین ها و توربوکمپرسورها در شبکه سراسری، تزریق گاز بیشتر در خطوطی که نیاز کمتری به گاز دارند! و پمپاژ گاز کمتر در برخی خطوط پرمصرف! ! در سطح شبکه سراسری را نیز جهت استحضار مردم شریف کشور اعلام نمایند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات