یکی از مشکلاتی که بسیاری از مردم جهان با آن رو به رو هستند بیکاری و عدم وجود شغلی ثابت است. این مشکل در بعضی از کشورها تا حدی شدید که بیشتر جمعیت آن کشور بیکار هستند.

به گزارش افکارنیوز ، میزان بیکاری در یک کشور یکی از عوامل مهم تاثیر گذار در اقتصاد و جامعه است. هرچه میزان بیکاری در یک کشور بیشتر باشد مشکلات اقتصادی نیز افزایش می یابد. هیچ کشوری در جهان نیست که درصدی از جمعیتش بدون شغل نباشد اما بعضی از کشورهای جهان با شدت بیشتری با این مشکل مواجه هستند.

در این گزارش به کشورهایی که بیشترین درصد بیکاری در جهان را دارند پرداخته شده است:

نپال (Nepal)

اقتصاد نپال در طول زمان شاهد تغییرات بسیاری بوده است. این کشور که برای مدت های طولانی توسط پادشاهان حکمرانی می شده در طول چد سال اخیر دچار مشکلات اقتصادی بسیاری شده است و در حال حضر ۴۶ درصد از جمعیت این کشور بیکار هستند.

سنگال (Senegal)

کشور سنگال همیشه در زمینه اشتغال دچار مشکل بوده است، یکی از دلایل اصلی بیکاری در این کشور اختلاف بسیار زیاد بین طبقات مختلف اجتماعی است که باعث شده تا اقتصاد در این کشور دچار مشکلات بسیاری شود. کشور سنگال برای کنترل اقتصاد خود به شدت بر کمک های خارجی و بین المللی تکیه کرده است. این کشور در حال حاضر ۴۶ درصد جمعیت بیکار دارد.

نامیبیا (Namibia)

کشوری که به شدت وابسته به آفریقای جنوبی است، نامبیا که منبع درآمد اصلی اش کشاورزی و استخراج از معادن است در حال حاضر بیکاری ۵۱.۲ درصدی در میان جمعیت خود دارد.

جیبوتی (Djibouti)

این کشور که در کنار دریای سرخ واقع شده به عنوان یک ایستگاه موقت برای سوخیت گیری کشتی ها و عبور آن ها به حساب می آید. جیبوتی ۵۹ درصد در میان جممعیت خود بیکار دارد.

تاجیکستان (Tajikistan)

تاجیکستان در میان کشورهای جدا شده از شوروی سابق فقیرترین می باشد و۶۰ درصد از جمعیت این کشور بیکار هستند. این کشور از فساد، کنترل بد اقتصاد و تغیررات نا به جای اقتصادی رنج می برد.

موزامبیک (Mozambique)

کشوری که زمانی به عنوان نماد اثرات مثبت کمک های اقتصادی خارجی به حساب می آمد. این کشور در طول یک دهه میزان رشدی معادل ۸ درصد را تجربه کرد اما با این حال هنوز یکی از فقیرترین کشورهای جهان است. ۶۰ درصد از جمعیت این کشور بیکار هستند.

زیمباوره (Zimbabwe)

زیمباوه از زمان استقلالش در سال ۱۹۸۰ تنها یک هکمران داشته است. فساد اقتصادی و درگیر در جنگ باعث شده تا این کشور دچار تورم و بیکاری شدید شود. این کشور در حدود ۷۰ درصد از جمعیتش بیکار هستند.

ترکمنستان (Turkmenistan)

ترکمنستان چهارمین ذخایر گاز جهان را در اختیار دارد اما با این حال به هیچ وجه اقتصادی مناسب برای کشورش ندارد. بیشتر گاز صادراتی این کشور از طریق خط لوله هایی منتقل می شود که در اختیار شرکت های روسی است و به همین دلیل ناچار به پرداخت هزینه ای سنگین برای انتقال هستند. ۱۷ درصد از مردم این کشور بدون هیچ اشتغالی هستند.

وانواتو (Vanuatu)

اقتصاد این کشور وانواتو به شدت بر کشاورزی تمرکز می کند به همین دلیل آب در این کشور اهمییت بسیار زیادی دارد. کمبود آب، نبود صنایع و استفاده بیش از حد از منابع طبیعی باعث شده تا این کشور در سال های اخیر دچار مشکلات بسیاری شود. در حدود ۷۸.۱ درصد از جمعیت این کشور بی کار هستند.

نائورو (Nauru)

کشوری که زمانی مردم آن درآمد بسیار بالایی داشتند امروزه تبدیل به یکی از فقرترین کشورهای جهان شده است. نائورو زمانی سرشار از منابع فسفات بود که با استخراج و صادرات درآمد خوبی را فرآهم می کرد اما پس از اینکه این منابع به پایان رسید به دلیل نبود هیچ راه درآمدی دیگری دچار مشکلات فرآوانی شد. در حدود ۹۰ درصد از جمعیت این کشور بی کار هستند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات