در ۹ ماهه پارسال بیش از یک میلیون و ۴۶۸ هزار خانه خرید و فروش شد که امسال با ۲۵۹ هزار مورد کاهش به حدود یک میلیون و ۲۰۹ هزار رسیده است.

به گزارش افکارنیوز ، به دلیل نوسانات قیمت مسکن و رکود حاکم بر بازار، ۹ ماهه امسال و سال گذشته با تغییرات زیادی در تعداد خرید و فروش خانه همراه بود؛ به گونه ای که فصل بهار رکوردار خرید و فروش خانه در ۹ ماهه امسال و تابستان رکورددار معاملات در سال گذشته بود.

در حالی که فرودین کمترین میزان معاملات مسکن در ۹ ماهه امسال را به خود اختصاص داده فصل بهار به دلیل بیشترین تعداد خرید و فروش ها در اردیبهشت، رکورددار میزان خرید و فروش خانه شده است.

بیشترین میزان خرید و فروش خانه در سال گذشته در آبان صورت گرفت درصورتیکه امسال اردیبهشت ماه رکورد دار ثبت قراردادهای خرید و فروش بوده است.

بر اساس این گزارش، تابستان امسال با انعقاد حدود ۴۸۲ هزار قرار داد، میزان معاملات نسبتا متوسط بود و تیر بیشترین میزان خرید و فروش خانه در این فصل را به خود اختصاص داد اما با گذشت زمان، خرید و فروش ها تا مهر ماه روند کاهشی به خود گرفته است.

از سوی دیگر بسیاری از کارشناسان رونق بازار مسکن و معاملات مسکن از ابتدای پاییز را پیش بینی می کردند اما میزان معاملات از فصل قبل کمتر شد و به ۲۴۰ هزار مورد رسید.

در پاییز امسال، بیشترین خرید و فروش خانه در آذر صورت گرفت و آبان کمترین میزان عقد قراردادها را به خود اختصاص داده است.

بر اساس پیش بینی دست اندرکاران، بازار مسکن در سه ماه پایانی امسال با رونق خرید و فروش همراه می شود که در این میان احتمالا بهمن ماه بیشترین تقاضای خرید را خواهد داشت البته این رونق باعث افزایش قیمت ها نخواهد شد بلکه به دلیل بیشتر بودن عرضه از تقاضا فروشندگان تخفیف هم می دهند و جای چانه زنی هم وجود دارد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات