عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: انتظار می رود اجرایی شدن تعهدات ژنو ظرفیت های تولید را فعال و بیکاری کشور را به ظرفیت اشتغال مبدل کند، همچنین باعث کاهش تورم و رشد اقتصادی شود.

به گزارش افکارنیوز ، اسماعیل جلیلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه در خصوص تأثیر اجرایی شدن توافقات ژنو بر اقتصاد که از امروز آغاز می شود، گفت: پاسخ این سؤال بدیهی است، با توجه به کاهش سطح تحریم ها برای دسترسی ایران به بازارهای جهانی و ایجاد فرصت برای نقل و انتقال منابع از داخل به خارج می توان به تأثیرات مثبت اجرای تعهدات ژنو امیدوار بود.

وی افزود: اگر در بازارهای دنیا فضایی را ایجاد کنیم که علاوه بر نفت، گاز و میعانات گازی محصولات دیگری ارائه کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که اجرای توافقات ژنو برای اقتصاد کشور منجر به رشد اقتصادی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: اجرای تعهدات ژنو ظرفیت های تولیدی ما را فعال و بیکاری ما را به ظرفیت اشتغال مبدل می کند، همچنین رویکرد تورم را نسبت به کاهش آن تسهیل می کند و در نتیجه آن در حوزه اقتصادی به یک پیشرفت می رسیم.

جلیلی گفت: یادمان باشد که رویکرد تحریم ها و رفع آن همان طور که به صورت طولانی مدت ایجاد شد به صورت یکپارچه قابل رفع نیست، اما ایجاد فضای مثبت ناشی از رفع تحریرم ها باعث کاهش انتظارات تورمی در مردم و ایجاد ثبات و آرامش در سامانه اقتصادی کشور خواهد شد.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات