مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار با بیان اینکه عرضه های اولیه جدید در راه است، گفت: امروز دوشنبه با عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام سرمایه گذاری دارویی تامین، ۱۷۵۰ میلیارد تومان به ارزش بازار سهام افزوده شد.

به گزارش افکارنیوز ، حسن قالیباف اصل گفت: امروز دوشنبه ۱۰ درصد از سهام شرکت ۲۹۰ میلیارد تومانی دارویی تامین در نماد تیپیکو در بورس اوراق بهادار تهران عرضه و هر سهم این شرکت ۶۰۰ تومان فروخته شد.

قالیباف اصل با اشاره به ینکه یکی از بحث های تامین مالی، عرضه اولیه است، خاطرنشان کرد: شرکت ها می توانند برای تامین مالی، بخشی از سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه کنند، البته شرکت ها برای حضور در بازار دوم باید ۱۰ درصد، در بازار فرعی ۱۵ درصد و در بازار اصلی ۲۰ درصد سهام خود را وارد بازار سهام کنند.

وی افزود: عرضه های اولیه همیشه برای سرمایه گذاران جذاب است و امروز نیز ۱۰ درصد سهام تیپیکو به سرعت در بورس خریداری شد، زیرا عرضه های اولیه بازده بالاتری نسبت به دیگر فرصت های سرمایه گذاری به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت بورس با اشاره به اینکه امسال قرار بود ۱۰ شرکت در بورس اوراق بهادار عرضه شود، تصریح کرد: تاکنون سه شرکت از طریق عرضه اولیه و دو شرکت از طریق انتقال از فرابورس وارد بورس شده است.

وی ادامه داد: شرکت هایی مانند نفت سپاهان، هلدینگ صدر تامین و هلدینگ سیمان توسعه ملی نیز در حال انجام اقدامات لازم برای ورود به بورس است.

مدیرعامل شرکت بورس با بیان اینکه عرضه های اولیه نقدینگی را جذب می کند، گفت: ارزش و حجم معاملات نیز افزایش می یابد و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری به شمار می رود، چون به گردش و اندازه بازار کمک می کند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات