شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد ماهانه درحدود ۸۰ میلیون دقیقه ترافیک تلفنی از ایران به خارج ارسال و در حدود ۱۲۰ میلیون دقیقه ترافیک از خارج ایران وارد کشور می شود.

به گزارش افکارنیوز ، حسین معدنی پور مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه و مهندسی عملیات سوئیچ این شرکت با اعلام این خبر افزود: ارتباط بین الملل ایران با تمامی کشورهای دنیا به غیر از رژیم اشغالگر قدس شامل ۲۳۳ مقصد بین المللی و با استفاده از پیش شماره دو صفر برقرار می شود.

وی افزود: تمامی ارتباطات مخابراتی از طریق ۷۰ شرکت بین المللی (کَریِر) TDM و VoIP بین المللی برقرار می شود.

او خاطر نشان کرد: ۱۶ شرکت از این ۷۰ کریر صرفا ترانزیت ترافیک را انجام می دهند و مابقی اپراتورها ترافیک مستقیم کشورهای خود را حمل می کنند.

معدنی پور افزود: ماهانه درحدود ۸۰ میلیون دقیقه (معادل ۱۵۴ سال) ترافیک تلفنی از ایران به خارج ارسال، در حدود ۱۲۰ میلیون دقیقه ترافیک نیز از خارج ایران وارد کشور و مجموعا به طور متوسط ۲۰۰ میلیون دقیقه ترافیک بین الملل در ماه از مسیرهای مجاز کشور که همان درگاه های بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت است، مبادله می شود.

مدیرکل کنترل و هماهنگی مدیریت شبکه زیرساخت تصریح کرد: پر ترافیک ترین کشورها در تبادل ارتباطات تلفنی با کشور، کشورهای همسایه شامل افغانستان، عراق، امارات، ارمنستان، پاکستان، عربستان، ترکیه و آذربایجان است و در خارج از منطقه نیز کشورهای آمریکا، کانادا، انگلیس و آلمان دارای بیشرین ترافیک با کشورمان هستند.

وی در ادامه توضیح داد: همچنین حدود ۱۵ درصد ترافیک صادره بین الملل به خارج از ایران نیز با پیش شماره هایی به غیر از دو صفر (عمدتا ۰۲۰) و از طریق بستر زیرساخت ارسال می شود.

او عنوان کرد: ۵۵ درصد ارتباطات مخابرات بین الملل از طریق سیستم های مداری و ۴۵ درصد دیگر از طریق سیستم های بسته ای (VoIP) برقرار می شود.

معدنی پور در پایان گفت: شرکت ارتباطات زیرساخت، درگاه های ارتباطات تلفنی بین الملل کشور را در چندین مسیر و به گونه ای توزیع و توسعه داده است که در نهایت ترافیک تلفنی کشورمان را با کیفیتی مناسب و مطلوب برای هموطنان برقرار کند تا در نهایت ارتباطی پایدار، راحت و با کیفیت مطلوبی را در ارتباطات بین المللی خود تجربه کنند.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات