دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با بیان اینکه پیشنهاد تغییر نحوه برگزاری نشست های شورای عالی کار را ارائه خواهیم کرد گفت: در مذاکرات اولیه با معاون روابطکار وزارت کار درباره استفاده از ظرفیت های جدید در تعیین مزد ۹۳ رایزنی کردیم.

به گزارش افکارنیوز ، آرش فراز از تهیه پیشنهاد جدید کارگران برای ارائه به شورای عالی کارخبر داد و گفت: در نشستی که طبق اعلام وزارت تعاون کار و رفاه در هفته آینده خواهد بود موضوع تغییر نحوه برگزاری جاسات این شورا را به ویژه در تعیین حداقل دستمزد سال ۹۳ مطرح خواهیم کرد.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران اظهارداشت: پیشنهاد مشخص ما این است که با استفاده از ظرفیت اصل ۱۳۸ قانون اساسی بتوانیم ظرفیت های جدیدی را در تصمیم گیری های شورای عالی کار ایجاد کنیم.

فراز خاطرنشان کرد: دولت می تواند بر اساس اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصمیمات خود را از طریق وزرا و مقامات مختلف تصویب و عملیاتی کند که در همین رابطه می توان دستورالعمل های مناسبیرا برای کارگران در قالب شورای عالی کار تدوین کرد.

این مقام مسئول کارگری کشور با اشاره به اینکه به عنوان نمونه شورای عالی کار از طریق نماینداگان دولت می تواند موضوع یکسان سازی ضرایب مالیاتی حقوق کارگران و کارفرمایان را دنبال کند تاکید کرد: همچنین می توان از طریق وزرای اقتصادی دولت تصمیمات مناسبی را برای پرداخت یارانه سهم تولید اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: حال که در فصل تعیین مزد سال ۹۳ کارگران و مشمولان قانون کار قرار داریم می توانیم از طریق استفاده از ظرفیت های یادشده در قانون اساسی مدل جدیدی را در تعیین مزد کارگران از طریق استفاده از ظرفیت های جدید که نمونه های آن مطرح شد ارائه کنیم.

دبیرکل مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران با بیان اینکه در این زمینه با معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز گفتگو شده است بیان داشت: طبق قرار معلوم در هفته آینده اولین جلسه شورای عالی کار درباره تعیین مزد سال آینده مشمولان قانون کار را خواهیم داشت که می توانیم این موضوع را در آنجا مطرح کنیم.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات