بهای نفت در بازارهای جهانی چهارشنبه افزایش یافت.

به گزارش افکارنیوز ، بهای نفت برنت روز گذشته با ۴۶ سنت افزایش به ۱۰۷ دلار و ۱۹ سنت رسید و همچنین نفت سبک آمریکا نیز با ۶۳ سنت افزایش ۹۵ دلار و ۶۰ در هر بشکه معامله شد.

اجرای توافق هسته ای ایران از ۲۰ ژانویه از دلایلی بود که از افزایش بیشتر قیمت نفت جلوگیری کرد.

ویکتور شام تحلیلگر نفتی گفت: به نظر می رسد وضعیت ایران رو به پیشرفت است و این امر تنش های ژئوپلتیک را کاهش می دهد، اما لغو تحریمهای نفتی ایران آخرین اتفاقی است که رخ خواهد داد.

در حال حاضر که ایران به تعهدات اولیه هسته ای خود تحت توافق نامه عمل کرده، شش مشتری کنونی نفت ایران قادر خواهد بود خرید خود از ایران را در سطوح فعلی به مدت شش ماه ادامه دهند بدون اینکه با تحریم های آمریکا مواجه شوند.

از سویی دیگر بزرگ ترین شرکت خصوصی بیمه نفتکش ها در ژاپن پوشش عادی بیمه نفتکش های حامل نفت ایران را از سر گرفته است.

اما از دلایل دیگری که به افزایش قیمت ها انجامید نگرانی ها مبنی بر ادامه یافتن اختلالات صادرات نفت سودان جنوبی و لیبی بود.

رییس جمهور سودان جنوبی اعلام کرد که نیروهای این کشور منطقه نفت خیز بالای نیل را تصرف کرده اند، اما شبه نظامیانی که با دولت درگیر هستند این گزارش را رد کردند.

لیبی قصد دارد معترضانی که بنادر شرقی صادرات نفت این کشور را تصرف کرده اند ظرف روزهای آتی جمع آوری کند.

از تابستان گروهی از تظاهر کنندگان مسلح سه پایانه صادرات نفت را که در مجموع روزانه ۶۰۰ هزار بشکه نفت لیبی از آنها صادر می شود، تصرف کرده اند تا دولت را به اجرای خواسته های خود و خودمختاری سیاسی مجبور کنند

کارستن فریچ تحلیلگر موسسه کامرزبانک گفت: انتظار عادی شدن فوری تولید نفت در لیبی باعث ارزیابی واقع بینانه تر از اوضاع شده است.

وی افزود: به رغم اینکه نخست وزیر اعلام کرده پایانه های شرق ظرف چند روز بازگشایی خواهند شد، این مساله عملا به سختی امکان پذیر است.
در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات