معاون آب منطقه‌ای لرستان

معاون امور آب منطقه‌ای لرستان گفت: به علت برداشت بیش از حد شن و ماسه از رودخانه‌های این استان برداشت شن و ماسه از ۳ رودخانه ممنوع شده است.

نادر مختاری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به علت برداشت بیش از حد شن وماسه از رودخانه های لرستان برداشت شن و ماسه از سه رودخانه خرگوشناب، کاکاشرف و تیره رود ممنوع شده است. وی افزود: جهاد کشاورزی باید با برخورد جدی با برداشت کنندگان شن و ماسه مانع از پیشروی این عملیات در حاشیه رودخانه ها شود.

معاون امور آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: برای ساماندهی رودخانه های استان لرستان به منظور تعیین حدود بستر رودخانه ها ۸۴۷ کیلومتر مورد مطالعه قرار گرفته است.

مختاری افزود: در بحث اعتبارات استانی ۱۷۳ کیلومتر از رودخانه های لرستان تا پایان سال ۹۱ مور مطالعه قرار گرفته اند.

وی گفت: در اجرای فاز دوم بحث اعتبارات ملی ۱۱۷ کیلومتر از رودخانه های لرستان مطالعه صورت گرفته است.

معاون امور آب منطقه ای لرستان اظهار کرد: بیشتر مطالعه رودخانه ها در شهرستان های خرم آباد، پلدختر، الیگودرز، بروجرد و دورود صورت گرفته است.

مختاری تصریح کرد: تا پایان سال ۹۱،۱۰۲ هکتار از حریم رودخانه های لرستان آزادسازی شده اندو ۱۸۸ کیلومتر از رودخانه های استان نیز لایروبی شده اند که این لایروبی در خارج از مراکز شهرها بوده است.

وی افزود: هم اکنون ۷۰ معدن برداشت شن وماسه در استان وجود دارد که سالانه مجوز برداشت ۲ میلیون متر مکعب را دارند اما متأسفانه این معادن بیش از چند برابر مجوز خود برداشت می کنند.

معاون امور آب منطقه ای لرستان گفت: در لرستان ۵ هزار و ۶۰۰ چاه مجوزدار وجود دارد و یک هزار و ۱۰۰ چاه غیرمجاز وجود دارد که ۸۰ درصد از آنها غیرعمیق و حضور خارجی ندارند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات