استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: هم اکنون رشد اقتصادی لرستان دو رقمی بوده و برای رفع بسیاری از موانع نرم افزاری توسعه نیازمند انجام اقدامات فرهنگی هستیم.

به گزارش لرستان خبراز  خرم آباد ، هوشنگ بازوند  امروز در همایش زن مشارکت سیاسی و اجتماعی که درسالن جهاد کشاورزی لرستان   برگزارشد، با اشاره به شعار امسال اظهار کرد: نقش بانوان وزنان در تحقق این رهنمودها ومباحث توسعه ای استان بسیار موثر است.

وی افزود: مقام معظم رهبری این شعار را براساس نیاز وچالش های کشور برگزیده است ونیاز به کارکارشناسی وعزم ملی دارد.

استاندار لرستان با بیان اینکه فرهنگ باید موانع روبه روی توسعه استان را برطرف کند عنوان کرد: فرهنگ باید چالش های پیش روی اقتصادی را برطرف کند.

وی با بیان اینکه فرهنگ زیربنای اقتصاد است گفت: در صورتی اقتصاد رشد وتوسعه   می یابد که فرهنگ به کمک اقتصاد بیاید.

بازوند بیان کرد: نتیجه کارفرهنگی این است که خود باوری مردمی ایجاد کند که متاسفانه عدم خودباوری دراستان لرستان مهمترین چالش برای توسعه اقتصادی استان لرستان است.

وی در خصوص شکوفایی اقتصاد لرستان تا پایان امسال ابراز امیدواری کرد و تصریح کرد: هم اکنون رشد اقتصادی لرستان دو رقمی بوده و برای رفع بسیاری از موانع نرم افزاری توسعه نیازمند انجام اقدامات فرهنگی هستیم.

استاندار لرستان   گفت: برای عبور از این مشکل باید به خودباوری برسیم و نباید توقع داشته باشیم کسی دیگر مشکلات این استان را برطرف کند.

بازوند با اشاره به رشادتهای مردم لرستان درهشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: استان لرستان در دروان هشت سال دفاع مقدس ظرفیت خوبی در کشور داشت و زنان ومادران استان لرستان در دوران دفاع مقدس هم نقش به سزایی داشته اند و به راحتی پشتیبانی را انجام می دادند.

بازوند با اشاره به نرخ بالای بیکاری در استان لرستان گفت: اشتغال جوانان یکی از دغدغه های خانواده ها دراستان است.

استاندار با اشاره به نقش سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان بیان کرد: برای رفع عمده ترین مشکل استان که معضل بیکاری است نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی هستیم و برای تحقق این مسأله باید در حوزه   زیرساخت های لرستان اقدامات گسترده ای انجام شود.

استاندار لرستان گفت: جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و جلوگیری از پروژه هایی که فاقد برنامه ریزی و مطالعه کافی است، از اولویت های کاری مدیریت اجرایی لرستان است.

بازوند افزود: تحقق رفتار فرهنگی نیاز به عزم و اراده جدی دارد در این صورت می توان گفت که هر یک از افراد جامعه مروج فرهنگی نیز هستند.

وی با اشاره به نقش بانوان در تحقق شعار امسال بیان کرد: بانوان در این مسیر نقش های کلیدی و اساسی دارند و می توانند به عنوان الگوهای کوچک در بعد خانواده با تربیت مدیران جهادی و مدیریت اقتصادی خانواده در به ثمر رساندن این شعار نقش مؤثری ایفا کنند.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات