رئیس جهاد کشاورزی لرستان:

لرستان خبر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: اکنون ۳۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی لرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین است که امیدواریم در آینده افزایش یابد.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد،  مهرداد غضنفری امروز در بازدید از پروژه های بخش کشاورزی شهرستان سلسله اظهار کرد: استان لرستان دارای ظرفیت بسیار بالایی در بخش کشاورزی است که با برنامه ریزی مدون می توان تحولی بزرگ در توسعه استان ایجاد کرد.

وی با اشاره به حمایت دولت از کشاورزان افزود: دولت برای هر هکتار آبیاری قطره ای 50 میلیارد ریال و برای هر هکتار اجرای آبیاری تحت فشار مبلغ 40 میلیارد ریال پرداخت می کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به ظرفیت آبهای سطحی در استان لرستان بیان کرد: از مجموعه 12 میلیارد متر مکعب آبهای سطحی که در استان لرستان وجود دارد، فقط دو میلیارد متر مکعب مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با اشاره به وضعیت زمین های کشاورزی لرستان تصریح کرد: در استان لرستان 800 هزار هکتار از اراضی دیم است و 220 هزار هکتار آبی است.

غضنفری با اشاره به به کار گیری سیستم آبیاری نوین در کشاورزی لرستان عنوان کرد: اکنون 30 هزار هکتار از زمین های کشاورزی لرستان مجهز به سیستم آبیاری نوین است که امیدووارزیم در آینده افزایش یابد.

وی افزود: در بودجه سال 93 بیش از 100 میلیارد تومان اعتبار  برای توسعه آبیاری تحت فشار در لرستان در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: برای تجهیز مزارع به سیستم های نوین آبیاری در صورت تامین 15 درصد سهم آورده از سوی کشاورزان 85 درصد دیگر توسط دولت به صورت بلاعوض تامین می شود.

انتهای پیام/

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات