معاون وزیر صنعت، معدت و تجارت:

لرستان خبر: معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۲۰۰ طرح صنعتی در لرستان با سرمایه گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی بیش از ۱۰۰۰ نفر اجرا می شود.

به گزارش لرستان خبر از خرم آباد، علی یزدانی امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید صنعت، معدن و تجارت استان لرستان، اظهار کرد: توجه جدی به مقوله اقتصاد برون گرا، موجب موفقیت کشور در عرصه رشد و شکوفایی اقتصادی می شود.

وی افزود: تلاش جدی و هدفمند برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، راهکاری موثر برای برون رفت از وضعیت فعلی و رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور است.

یزدانی با اشاره به مزایای اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از مهمترین محورهای بحث بهره وری، تصریح کرد: در زمینه تولید موفق، علاوه بر نیاز داخلی، باید به صورت ویژه به خارج از کشور و حضور جدی و رقابتی در بازارهای جهانی نیز توجه شود.

معاون توسعه مدیریت، منابع و امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر رونق تولید با هدف عرضه و صادرات به خارج از کشور، گفت: تحقق این امر نیازمند عزم ملی و مدیریت جهادی در بخش های مختلف کار و تولید است.

وی اظهار کرد: تدبیر ارزشمند مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال تحت عنوان "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" بستر مناسب و لازم برای دستیابی به رشد و توسعه اقتصادی را فراهم کرده است.

یزدانی عنوان کرد: تلاش برای اجرا و تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص شعار سال و همچنین سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، باید سرلوحه فعالیت های اجرایی و مدیریتی در عرصه اقتصادی کشور قرار گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی استان لرستان، گفت: 40 درصد از مجموع یک هزار و 600 واحد صنعتی موجود در این استان، به صورت کامل تعطیل هستند.

وی افزود: درهمین راستا، کمتر از 50 درصد واحدهای صنعتی استان لرستان فعال و مشغول تولید هستند.

یزدانی به اجرای یک هزار و 200 طرح صنعتی در استان لرستان اشاره کرد و گفت: این طرح ها با سرمایه گذاری 150 هزار میلیارد ریال و اشتغال زایی بیش از یک هزار نفر اجرا می شود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با  تاکید بر تلاش واحدهای صنعتی برای برون رفت از روزمرگی، تصریح کرد: در حال حاضر نرخ پس انداز در استان لرستان منفی است و مصارف نیز بیش از منابع مالی موجود است و درهمین حال بسیاری از واحدهای صنعتی استان نیز به دنبال تسهیلات بانکی هستند.

انتهای پیام/ ق

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات