رئیس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از وظایف اصلی دستگاه های اجرایی و رسانه های جمعی است و اداره تعزیرات حکومتی نیز در این زمینه با متخلفان قاچاق کالا به طور جدی برخورد می کند و برای آن ها مجازات سنگینی اعمال می کند.

به گزارش لرستان خبر، کیومرث حسن پور امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا در شهرستان بروجرد اظهار کرد: قاچاق کالا یکی از مشکلات موجود در جامعه است که سبب تضعیف بنیه اقتصادی کشور و کاهش تولید داخلی می شود.

وی افزود: اداره تعزیرات حکومتی شهرستان بروجرد در راستای مبارزه با قاچاق کالا که از بیانات مقام معظم رهبری در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی است با متخلفان در این زمینه به طور جدی برخورد می کند.

حسن پور تصریح کرد: رسانه های جمعی و به ویژه صدا و سیما نقش بسیار مهمی در کنترل قاچاق کالا و و نحوه اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا دارند.  

رئیس اداره تعزیرات حکومتی بروجرد بیان کرد: پرونده‌های رسیده به اداره تعزیرات حکومتی در رابطه با متخلفان و افرادی که مبادرت به عرضه کالاهای قاچاق کرده‌اند، در اسرع وقت و با دقت کافی منجر به صدور رای می‌شوند که علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق و جریمه‌های نقدی برای افراد متخلف، مجازات‌های دیگری نیز در نظر گرفته شده است و این مجازات‌ها بر اساس شرایط و با رای مرجع ذی‌صلاح اعمال می‌شود.

وی اظهار کرد: عدم اطلاع از قانون دلیل بر این امر نیست که فرد خاطی مورد مجازات قرار نگیرد و در این راستا مجازات اعمال شده برای افراد متخلف به صورت تعلیق موقت، تعطیلی موقت یا دائم محل کسب، محرومیت از اشتغال به حرفه در یک تا پنج سال، ممنوعیت از خروج از کشور از یک تا پنج سال و مجازات‌های دیگری بر اساس نوع جرم و تخلف صورت گرفته، اعمال می‌شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات