رئیس اداره صنعت و معدن بروجرد:

لرستان خبر: رئیس اداره صنعت و معدن بروجرد گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از سیاست های ابلغ شده از سوی مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی است و این امر می تواند زمینه ساز حمایت از تولید داخلی شود.

به گزارش لرستان خبر، مهدی شریف طبع امروز در جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا که در محل فرمانداری بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهکارهای ابلاغ شده از سوی مقام معظم رهبری در تبیین سیاست های اقتصاد مقاومتی مبارزه جدی با قاچاق کالا و پیگیری این موضوع است که اجرای این قانون در کشور سبب حمایت از تولید داخلی و توسعه این بخش می شود.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت وظیفه نظارت بر پلمپ واحدهای تجاری و صنعتی را  بر عهده دارد و مجریان اصلی این کار واحدهای اماکن مستقر در نیروی انتظامی  و اتاق اصناف هستند.

شریف طبع تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن کامل قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، علاوه بر جلوگیری از توزیع و فروش کالاهای غیر استاندارد خارجی، شاهد رونق فعالیت کارخانجات و تولیدکنندگان داخلی در ارائه اجناس باکیفیت و قیمت مناسب هستیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت بروجرد بیان کرد: قاچاق شامل همه کالاها می شود و هر کالایی که از مواضع رسمی و قانونی وارد کشور نشود، قاچاق محسوب می شود.

وی اظهار کرد: اجرای قانون برخورد با کالای قاچاق در کشور ضروری است زیرا ورود کالاهای وارداتی بدون مجوز و در سطح بالا به تولیدات داخلی کشور لطمه می زند و همچنین برخی اصناف شهرستان نیز با قانون قاچاق کالا آشنایی نداشته و برای سود بیشتر، قانون را زیرپا گذاشته و به تولید ملی آسیب وارد می کنند.

شریف طبع افزود: در پی بازرسی های انجام شده در چند ماه اخیر در بروجرد مقداری قاچاق کالا کشف و ضبط شده است.

در این جلسه مصوب شد که مجمع امور صنفی برای اصناف در زمینه قاچاق کالا و موارد قانونی آن دوره های آموزشی دایر نماید.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات