معاون وزیر راه و شهرسازی در لرستان:

لرستان خبر: معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: این آزادراه با اعتباری معادل 9 هزار و 600 میلیارد ریال به طول 135 کیلومتر و در مدت 36 ماه (مدت اولیه پیمان) احداث می شود.

 

به گزارش لرستان خبر، علی نورزادˈ امروز در  جریان بازدید از پروژه عمرانی آزادراه خرم اباد - اراک و خط اهن دورود - خرم آباد که به همراه استاندار لرستان انجام شد، افزود: اجرای این پروژه مهم عمرانی در حوزه راهسازی، ضمن اتصال مسیر آزادراهی شمال به جنوب کشور، نقش مهم و موثری در جابجایی مسافر در طول این کریدور ارتباطی اصلی دارد.

 

وی اظهار کرد: اجرای این پروژه عمرانی مهم و ملی همچنین نقش قابل توجهی در بخش واردات و صادرات و ترانزیت کالا در سطح کشور خواهد داشت.

 

معاون وزیر راه و شهر سازی گفت: احداث آزادراه خرم آباد - اراک موجب اتصال کریدور اصلی شمال به جنوب کشور از طریق مسیرهای ارتباطی اراک - سلفچگان - ساوه - خرم آباد - پل زال خواهد شد.

 

نورزاد همچنین با اشاره به تاثیرات مهم و قابل توجه این طرح در حوزه تامین و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور، تصریح کرد: در صورت امتدادیابی این مسیر آزادراهی از سلفچگان به سمت قم و اتصال آن به ازادراه حرم تا حرم بر میزان پویایی و پایداری شبکه آزادراهی کشور تاثیر قابل توجه و چشمگیری خواهد داشت.

 

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: آزادراه اراک - خرم آباد از فاصله 15 کیلومتری محور اراک - بروجرد در حدفاصل پتروشیمی و پالایشگاه اراک آغاز و پس از عبور از غرب شهر شازند و شرق شهر بروجرد در 10 کیلومتری شهر خرم آباد به مسیر فعلی خرم آباد - بروجرد متصل خواهد شد.

 

نورزاد اظهار کرد: این پروژه توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) به صورت طرح و احداث شامل طراحی، تامین مصالح و ساخت ازادراه شش خطه اجرا می شود.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این آزادراه با اعتباری معادل 9 هزار و 600 میلیارد ریال به طول 135 کیلومتر و در مدت 36 ماه (مدت اولیه پیمان) احداث خواهد شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور عصر امروز به دعوت استاندار لرستان و به منظور بررسی روند اجرای پروژه های عمرانی ریلی و راهسازی استان لرستان، از روند اجرای طرح ازادراه اراک - خرم آباد و راه اهن دورود - خرم آباد بازدید کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات