نماینده ولی فقیه در لرستان:

لرستان خبر: نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه اگر در این استان اشتغال ایجاد شود و زمینه برای کسب و کار در این استان به وجود بیاید بازار آن نیز رونق پیدا می‌کند، خاطرنشان کرد: احیای صنعت‌های تعطیل شده که برخی از آنها به 4 تا 5 سال بیشتر نمی‌رسد، می‌تواند کمک بسیاری به شکوفایی و رونق بازار در این استان کند.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار با ایثارگران صنایع و معادن استان لرستان در خرم‌آباد، با بیان اینکه‌ صنعت و معدن دو بستر مهم در سال اقتصاد و فرهنگ هستند که نقش کلیدی برای ایجاد یک اقتصاد پویا دارند، اظهار داشت: استان لرستان از نظر معادن به ویژه معادن سنگ بسیار قوی و بی‌نیاز است که مسئولان باید به این امر توجه ویژه‌ای داشته باشند.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه بازار خرم‌آباد رونق ندارد، ادامه داد: بازار خرم‌آباد به یک بازار راکد و بی‌نشاط تبدیل شده است که مسئولان به ویژه مسئولان سازمان صنایع و معادن استان لرستان باید برای تقویت آن یک برنامه‌ریزی جامعی داشته باشند و ببینند که تقویت چه بخشی موجب شکوفایی و رونق بازار در این شهر می‌شود.

 

میرعمادی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت کارخانه‌های موجود که برخی از آنها به صورت تعطیل و نیمه‌تمام هستند، یکی دیگر از راه‌هایی است که می‌تواند موجب رشد کسب و کار و رونق بازار در استان لرستان شود، به طوری که در برخی از کارخانه‌ها و صنایع مانند شهرک‌های صنعتی این استان، میلیاردها سرمایه خوابیده است، بنابراین این امر باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد، چراکه در این صورت کارگرانی که از کار تعطیل شده‌اند بر سر کار خود می‌روند.

 

وی تأکید کرد: احیای صنایع تعطیل شده در لرستان نیازمند برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری است که در این خصوص، بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذاران می‌تواند تأثیر زیادی داشته باشد.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه بازار خرم‌آباد توسط خود مردم خرم‌آباد رونق پیدا می‌کند، متذکر شد: مسئولان به ویژه مسئولان سازمان صنایع و معادن باید امسال را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که سال خارج شدن از رکود اقتصادی و ایجاد اقتصاد پویا در این استان باشد.

 

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: بازار و بازاریان می‌توانند در بخش فرهنگی نیز تأثیرات فراوانی داشته باشند، چراکه بازاریان با زندگی و حیات مردم سروکار دارند و مشکلات مردم را به خوبی می‌شناسند.

 

لازم به ذکر است؛ در ادامه این جلسه، پنج نفر از ایثارگران سازمان صنایع و معادن تقدیر شد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات