درخواست لرستان از دولت روحانی /

لرستان خبر: معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: در سفر آینده هیئت دولت به لرستان یکی از پیشنهادات و درخواست‌های ما از هیئت دولت این است که به مدت سه سال سالی 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانک‌ها قرار دهد و امیدواریم این پیشنهاد و درخواست ما مورد پذیرش هیئت دولت قرار گیرد تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات این استان را برطرف کنیم.

به گزارش لرستان خبر، علی‌هادی چگنی، عصر امروز در جلسه شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان که با حضور جمعی از مدیران اجرایی این استان در خرم‌آباد برگزار شد، گفت: هیئت دولت هفته آینده به استان لرستان سفر می‌کند.

 

وی افزود: استان لرستان آماده استقبال از رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت است.

 

وی در ادامه به برخی از مشکلات استان لرستان اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات استان لرستان بحث بیکاری است که همین معضل منشاء خیلی از ناهنجاری‌ها است.

 

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان عنوان داشت: برای رفع معضل بیکاری در استان لرستان باید توسط بخش خصوصی در لرستان سرمایه‌گذاری شود زیرا دولت منابع و اجازه این را ندارد که خود مستقیم سرمایه‌گذاری کند بلکه دولت می‌تواند زیرساخت‌ها و فضای کسب و کار را در لرستان فراهم کند.

 

چگنی بیان داشت: وظیفه دولت تامین زیرساخت‌ها و فضای کسب و کار است اما بخش خصوصی باید در زمینه سرمایه‌گذاری در این استان سرمایه‌گذاری کند.

 

این مسئول عنوان داشت: در حال حاضر سه راه‌آهن، آزادراه، ‌توسعه فرودگاه و ... توسط قرارگاه خاتم در حال انجام است که می‌تواند در بخش زیرساخت‌ها و توسعه استان کمک کند.

 

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: متاسفانه منابع بانکی استان لرستان 2 هزار و 700 میلیارد تومان است که مصارف آنها 5 هزار و 400 میلیارد تومان یعنی دو برابر است.

 

وی از بانک‌های استان لرستان خواست 176 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده برای طرح‌های نیمه تمام استان را در اولویت پرداخت قرار دهند.

 

چگنی یادآور شد: به علت آمار بیکاری بالا در لرستان متوسط درآمد این استان 48 درصد است که از میانگین کشوری هم پایین‌تر است.

 

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان در پایان اظهار داشت: در سفر آینده هیئت دولت به لرستان یکی از پیشنهادات و درخواست‌های ما از هیئت دولت این است که به مدت سه سال سالی 2 هزار و 700 میلیارد تومان اعتبار در اختیار بانک‌ها قرار دهد و امیدواریم این پیشنهاد و درخواست ما مورد پذیرش هیئت دولت قرار گیرد تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات این استان را برطرف کنیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات