فرمانده سپاه ناحیه‌ خرم‌آباد:

لرستان خبر: فرمانده سپاه ناحیه‌ خرم‌آباد، عدم وجود کارگاه‏های زودبازده، مهاجرت جوانان از روستا به شهر، عدم استفاده از پتانسیل‏های بومی و تأمین نیروها توسط بسیج، نبود صنایع فرهنگی در استان، پایین بودن کیفیت ماهی، عدم وجود بسته‏بندی محصولی مانند زعفران و ارسال آن به مشهد در صورتی که در مشهد گران‏تر از اینجا خریداری می‎شود و... را از مهم‎ترین عوامل افزایش بیکاری در لرستان دانست.

به گزارش لرستان خبر، ماشاالله بازگیر عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی  در خرم‌آباد، اظهار کرد: حضور میدانی در زمینه بررسی آمار افراد بیکار در لرستان امر مهمی است، چراکه طی سال‏های اخیر، آمار بیکاری 17/5 درصد بوده که در حال حاضر 2 و نیم برابر افزایش داشته است.

 

وی ادامه داد: 24 هزار نیروی جوان بیکار در استان لرستان وجود دارد که همین امر موجب شده است، لرستان امروز بالاترین آمار بیکاری را در سراسر کشور داشته باشد.

 

فرمانده سپاه ناحیه‌ خرم‌آباد، عدم وجود کارگاه‏های زودبازده، مهاجرت جوانان از روستا به شهر، عدم استفاده از پتانسیل‏های بومی و تأمین نیروها توسط بسیج، نبود صنایع فرهنگی در استان، پایین بودن کیفیت ماهی، عدم وجود بسته‏بندی محصولی مانند زعفران و ارسال آن به مشهد در صورتی که در مشهد گران‏تر از اینجا خریداری میشود و... را از مهمترین عوامل افزایش بیکاری در لرستان دانست.

 

این مسئول ادامه داد: یکی از برنامه‏های سپاه حضرت ابوالفضل(ع) در خرمآباد طی سالجاری تکمیل و بهرهبرداری از سالن‏های ورزشی توسط اردوهای سازندگی در روستاهای دورافتاده و محروم است که در همین خصوص 10 سالن ورزشی به بهرهبرداری رسیده است.

 

بازگیر با اشاره به اینکه امسال یک میلیارد و 300 میلیون تومان وام به متقاضیان شهر خرمآباد پرداخت میشود، عنوان کرد: به افرادی که خواهان ایجاد شغل در زمینه‏های مختلف باشند، طی سال‏ جاری، 850 میلیون تومان تسهیلات پرداخت میکنیم.

 

وی اضافه کرد: در همین راستا سال گذشته 850 میلیون تومان وام در خصوص تولیدات گلخانهای، صنایع دستی، مشاغل خانگی و... به 270 نفر توسط سپاه ناحیه خرمآباد پرداخت شده است.

 

فرمانده سپاه ناحیه‌ خرم‌آباد متذکر شد: یکی از برنامه‏های امسال ما اعزام یک هزار و 100 نفر به مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب کاروان‏های راهیان نور و بسیج محله‏ها است که هدف اصلی از این کار، آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با مناطق جنگی و اهداف شهدا است.

 

بازگیر با اشاره به اینکه دو سالن ورزشی به زودی در مناطق محروم شهرستان خرمآباد توسط نیروهای بسیجی و جهادی به بهرهبرداری میرسد، بیان داشت: برای تهیه مصالح مورد نیاز و ساخت این سالن‏ها، 120 میلیون تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

وی در پایان یادآور شد: دیدار با خانواده‏های معظم شهدا و جانبازان، ‌تولید نشریات و توزیع بین دانشآموزان شهرستان خرمآباد با موضوعات مختلف مذهبی و دینی، اعزام حلقههای صالحین این شهرستان به اماکن زیارتی مشهد و قم از دیگر برنامه‏ها و اقدامات سپاه ناحیه خرمآباد است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات