مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان خبر داد

لرستان خبر: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان با بیان اینکه باید در بحث اشتغال تسهیلات و برنامه‏های خوبی در نظر گرفته شود تا جوانان این استان به کار کردن امید پیدا کنند، ادامه داد: طی سال گذشته یک میلیون و نیم مسافر در سطح شهرستان خرم‎آباد از طریق ناوگان عمومی از جمله اتوبوس جابه‌جا شده‎اند.

به گزارش لرستان خبر، نصر‏الله حیدری عصر امروز در جمع مدیران دستگاه‏های اجرای در خرم‌آباد با بیان اینکه کم‌هزینه‌ترین کار در ایجاد شغل رانندگی است، به همین منظور بیشتر جوانان لرستانی رانندگی را به عنوان شغل اصلی خود در نظر می‏گیرند، اظهار داشت: 21 هزار راننده در لرستان وجود دارد که باید در این بخش سرمایه‏گذاری صورت گیرد.

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان لرستان با اشاره به اینکه ما نیازمند سرمایه‏گذاری در حوزه ایمنی هستیم، چراکه جان مردم از هر نظر برای ما مهم است، خاطرنشان کرد: مسئولان امر باید از عملیات راهاندازی سیستم‌های کنترل هوشمند جادهای از نظر سرعت و تردد، بازدید کنند.

 

این مسئول با بیان اینکه به منظور کاهش آمار تصادفات عابران پیاده در لرستان طرحی را با 600 میلیون تومان اعتبار اجرایی می‏کنیم، تصریح کرد: تاکنون در زمینه راهاندازی و آغاز به کار ترمینال برون‌شهری خرمآباد، پیگیریهایی انجام شده که در این خصوص نیازمند حمایت شهرداری خرمآباد هستیم.

 

حیدری یادآور شد: در مجموع براساس آمار پزشکی قانونی لرستان، 386 نفر بر اثر تصادفات برون‌شهری طی سال گذشته جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش 11 درصدی را شاهد هستیم.

 

وی، دلیل تصادفات رخ داده را 41 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 24 درصد انحراف و تجاوز به چپ، 16 درصد عدم توجه به جلو، 9 درصد عدم رعایت حق تقدم و هشت درصد سایر علل برشمرد.

 

مدیرکل حمل و نقل لرستان در پایان عنوان داشت: 74 درصد از تصادفات در روز و 26 درصد در شب به وقوع پیوسته و در بحث تعداد و سهم موارد خاص تصادفات در سال گذشته، موتورسیکلت 14، عابر 11 و واژگونی 46 درصد بوده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات