رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان:

لرستان خبر: رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه 29 درصد اشتغال لرستان در بخش کشاورزی است گفت: 700 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و یکهزار و 300 هکتار باغات جدید نیز در استان احداث شد.

به گزارش لرستان خبر، مهرداد غضنفری روز دوشنبه در دیدار کارکنان سازمان جهاد کشاورزی لرستان با نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد افزود: برای بهره برداری از این طرح ها با 116 فرصت شغلی 87 میلیارد ریال هزینه شده است.
 

وی اظهار داشت: همچنین در حوزه امور عشایر نیز 35 کیلومتر جاده دسترسی و چهار کیلومتر خط آبرسان ایجاد شده است.
 

وی تصریح کرد: امسال به رغم کاهش 10 هزار هکتاری سطح زیر کشت گندم در استان ، این محصول کیفیت و کمیت مناسبی داشته و انتظار می رود بیش از 400 هزار تن از این محصول از مزارع استان برداشت شود.
 

وی ادامه داد: همچنین پایان سال گذشته 70 میلیارد ریال تسهیلات با سود کم از محل صندوق توسعه ملی به لرستان اختصاص داده شد.
 

غضنفری اظهار داشت:همچنین یک خط ویژه اعتباری 250 میلیارد ریالی به منظور ارتقا ضریب مکانیزاسیون اراضی کشاورزی استان تخصیص داده شد که تاکنون با استفاده از این اعتبارات، 470 دستگاه تراکتور، شش کمباین و 900 دنباله بند خریداری و ضروبی مکانیزاسیون استان 12 صدم در صد افزایش یافته است.
 

وی با بیان اینکه 29 درصد اشتغال لرستان در بخش کشاورزی است گفت: 700 هکتار از اراضی استان مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار و یکهزار و 300 هکتار باغات جدید نیز در استان احداث شد.
 

وی همچنین تصریح کرد: در سالهای گذشته نسبت منزلت کشاورزی استان توجه مدیریتی صورت نگرفته و بسیاری از سرمایه گذاری های انجام شده منطبق با نیاز مناطق و با اولویت نبوده است.
 

به گفته غضنفری از مجموع 200 هزار هکتار اراضی آبی استان معادل 25 درصد اراضی استان تنها 30 هزار هکتار مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار است.
 

وی اضافه کرد: همچنین از دو هزار و 400 کیلومتر کانال آبرسانی موجود در استان تنها 400 کیلومتر بهسازی شده است.
 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات