نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

لرستان خبر: نماینده ولی فقیه در لرستان مسئله کم کردن فاصله قیمت بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را مهم ارزیابی کرد و گفت: باید این فاصله کم شود زیرا هم تولیدکننده و هم مصرف‌کننده هر دو ضرر می‌کنند.

به گزارش لرستان خبر، حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد میرعمادی صبح امروز در دیدار با کارکنان سازمان جهاد کشاورزی لرستان ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، گفت: وقتی کشاورزی ما رونق پیدا می‌کند که کشاورزان ما نشاط داشته باشند.

 

وی افزود: تنظیم سیاست‌های تولید در بخش کشاورزی در استان لرستان مهم و ضروری است، زیرا به دلیل نبود تنظیم سیاست‌های تولیدی امروز شاهد خسارت‌های سنگینی به کشاورزان لرستانی به ویژه در بخش پرورش خیار هستیم.

 

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد:‌ کشاورزان محور تولید و بخش اقتصاد در جامعه هستند که رضایت‌مندی آنها مهم است.

 

میرعمادی تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی باید دو نوع سیاست را همیشه دنبال کند یکی از این سیاست‌ها سیاست تولیدی است.

 

وی افزود: متاسفانه در بخش سیاست تولیدی، امروز استان لرستان وضعیت مناسبی ندارد که باید این نقص هرچه سریع‌تر برطرف شود.

 

 امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد:‌یکی دیگر از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی لرستان باید تقویت سیاست‌های حمایتی از کشاورزان در زمینه‌های پرداخت تسهیلات، بیمه، کود شیمیایی، سوخت کشاورزان و ... باشد، زیرا اگر این سیاست را دنبال کنیم، تولید ما افزایش پیدا می‌کند.

 

میرعمادی گفت: یکی دیگر از کارهایی که سازمان جهاد کشاورزی در لرستان باید دنبال کند، مسئله توسعه و صنایع وابسته به بخش کشاورزی در این استان است، زیرا اگر این بخش فعال شود، تعدادی از فارغ‌التحصیلان ما در زمینه کشاورزی صاحب شغل می‌شوند.

 

 نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: ما باید در بخش کشاورزی به دنبال کشاورزی دانش‌بنیان باشیم، زیرا این موضوع زحمت را کم و تولید را زیاد می‌کند.

 

امام جمعه خرم‌آباد گفت:‌تحصیل‌کرده‌های بخش کشاورزی در لرستان باید به داد کشاورزان برسند، اما متاسفانه امروز شاهد فاصله بین فارغ‌التحصیلان و کشاورزان در استان هستیم.

 

وی در ادامه افزود: تشویق و ترغیب کشاورزان بر امر پرداخت زکات یک موضوع مهم است که باید سازمان جهاد کشاورزی لرستان به این موضوع بپردازد زیرا زکات مایه برکت و رشد کشاورزی می‌شود.

 

میرعمادی یادآور شد: کشاورزی یکی از بخش‌های مهم اقتصاد در هر جامعه است که اگر رونق پیدا کند، موجب رونق بازار، تجارت، صنعت و ... می‌شود.

 

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: بالای 50 درصد از شغل جامعه در بخش کشاورزی است و این بخش یک شغل حلال، غنی، بی‌نیازکننده و مرغوب‌ترین شغل در نزد خدای متعال است.

 

وی در پایان یادآور شد: با الگوگیری از مدیریت جهادی باید برای شکوفایی اقتصاد و فرهنگ قدم برداریم.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات