مشاور امور بانوان و خانواده در دفتر رئیس جمهور:

لرستان خبر: مشاور امور بانوان و خانواده در دفتر رئیس جمهور گفت: متاسفانه یکی از ضعف‌هایی که در استان لرستان شناسایی شده، حوزه کارآفرینی زنان است بنابراین باید این حوزه بخصوص در ایجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار تقویت شود.

به گزارش لرستان خبر، منیر آرامی ظهر امروز در جمع بانوان لرستانی در خرم‌آباد اظهار داشت: بنده به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید به لرستان سفر کرده‌ام تا از نزدیک با مشکلات این استان آشنا و در جهت رفع آنها برنامه‌‌ریزی‌هایی کنیم.

 

وی عنوان داشت:‌ آسیب‌شناسی حوزه زنان، شناخت معضلات زنان و ... از برنامه‌های ما در کشور و به تبع سفر به استان لرستان است.

 

این مسئول با اشاره به ماده 230 توسعه بسته‌های اجرایی دولت یادآور شد: بررسی مشکلات و معضلات زنان بر اساس 14 محور در بسته‌های اجرایی حوزه زنان در دفتر رئیس جمهوری تضمین شده است.

 

آرامی با اشاره به اینکه 30 کارگروه تخصصی در حوزه زنان اول تیرماه در کشور فعال می‌شوند، ادامه داد: 14 کارگروه تخصصی زنان در کشور فعالیت دارند و یک کارگروه دیگر که مربوط به دختران است روز گذشته افتتاح شده است.

 

مشاور امور بانوان و خانواده در دفتر رئیس جمهور اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در حوزه خانواده و زنان خود را تقویت کنند و در پست‌های مدیریتی به آنها اهمیت دهند.

 

آرامی با اشاره به اینکه بیش از 700 طرح سال گذشته از طریق سازمان‌های مردم‌نهاد به دفتر رئیس جمهور ارسال شده است، متذکر شد: یکی از اولویت‌های مهم دولت اجرای سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور است.

 

مشاور امور بانوان و خانواده در دفتر رئیس جمهور گفت: محور برنامه دولت اشتغال است، زیرا به هر استانی که سفر می‌کند یکی از مطالبات اصلی آنها ایجاد اشتغال است که استان لرستان نیز از این امر مستثنی نیست.

 

آرامی بیان داشت: دولت دکتر روحانی توجه ویژه‌ای به زنان و حضور هرچه بیشتر آنها در جامعه دارد، بنابراین ما نیز باید همانند کشور عراق که 26 صندلی مجلس آن را زنان به خود اختصاص داده‌اند، به مجلس راه یابیم.

 

وی با اشاره به طرح مرخصی زنان گفت: متاسفانه طرح مرخصی زنان جزء 10 مصوبه دولت قدیم است که توسط دولت تدبیر و امید لغو شده است زیرا این طرح در دولت گذشته بدون کار کارشناسی ارائه شده بود، اما با توجه به اینکه یکی از ضرورت‌های حوزه زنان مرخصی در زمان زایمان است، به دنبال خارج کردن این طرح از القاء هستیم.

 

آرامی ادامه داد: طرح دورکاری زنان در حال بررسی است زیرا این طرح باید به گونه‌ای اجرا شود که امنیت دولت به خطر نیفتد.

 

این مسئول با بیان اینکه کارشناسان جهانی بحث تجرد قطعی، سالمندی و سرپرست شدن زنان را مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه تجرد قطعی به یک امر جهانی مطرح شده و باعث می‌شود زنان به عنوان فقیرترین فقیران در جامعه قرار گیرند.

 

آرامی ادامه داد: به دنبال بسته‌های حمایت‌های زنان در مجموعه دولت هستیم و به عنوان نماینده زنان در دفتر رئیس جمهور تمام تلاش خود را برای تقویت زنان و راهیابی آنها به پست‌های مدیریتی انجام می‌دهیم.

 

مشاور امور بانوان و خانواده در دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه 5 فرماندار زن و یک معاون استاندار در کشور وجود دارد متذکر شد: این امر می‌طلبد همه تلاش خود را برای بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی بکار ببریم، بنابراین این کارها نیاز به تلاش بیشتری دارد.

 

آرامی یادآور شد: در نامه‌ای که به مدیریت‌های ارشد استان ارائه شده است، تاکید بر این بوده که در بحث انتخابات مدیران اگر بین زنان و مردان برابری بود، اولویت را به زنان بدهند و زنان را در پست‌های مدیریتی راه بدهند.

 

این مسئول افزود: همه تلاش خود را برای حمایت از زنان بویژه زنان لرستانی در دفتر رئیس جمهوری بکار می‌بریم، زیرا زنان در دنیا به عنوان فقیرترین فقیران زندگی می‌کنند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات