رئیس جمهورعنوان کرد

لرستان خبر: رئیس جمهور گفت: دولت تصمیم گرفته است اعتبارات عمرانی که برای استان لرستان در نظر گرفته را به صورت صددرصدی تخفیف دهد و خارج از این اعتباراتی برای این استان در نظر بگیرد.

به گزارش لرستان خبر، دکتر حسن روحانی ظهر امروز در جمع رسانه‌های استان لرستان در خرم‌آباد ضمن تشکر از مهمان‌نوازی مردم خونگرم لرستان، اظهار داشت: در شورای اداری لرستان 79 طرح در زمینه‌های مختلف برای توسعه استان لرستان به تصویب رسید که در سال جاری و یا سال آینده این طرح‌ها در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسند.

 

روحانی ادامه داد: امیدواریم این سفر موجب خیر برای استان لرستان باشد و همه کسانی که توان کارآفرینی در این استان را دارند، اعم از بومی و غیربومی و سرمایه‌‌‌گذارهای خارجی در این استان سرمایه‌گذاری کنند، زیرا رونق استان لرستان باید از طریق تعاونی و بخش خصوصی انجام گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه دو یا سه سد امسال و سه سد در سال آینده در استان لرستان به بهره‌برداری می‌رسند که یکی از آنها برق آبی و مابقی برای مصارف کشاورزی و زمین‌های شیب‌دار به خصوص باغ‌داری انجام می‌شود.

 

روحانی ضمن عذرخواهی از مردم شهرستان‌های استان لرستان از اینکه نتوانسته است شخصا به آنجا سفر کند، گفت: در این سفر معاونان و وزیران خود را به شهرستان‌ها فرستاده‌ام تا از نزدیک با مشکلات مردم آنجا آشنا و مطالبات آنها را برای بنده بیاورند.

 

وی گفت: هدف از سفر به استان لرستان با توجه به استعداد‌ها و ظرفیت‌هایی که این استان دارد، توسعه از لحاظ صنعتی، گردشگری و رفع بیکاری، ایجاد اشتغال بوده است.

 

روحانی خاطرنشان کرد: در خصوص حل مشکلات استان لرستان با وزارتخانه‌های کشاورزی و نیرو تصمیماتی گرفته شده که امیدواریم عملیاتی شود و در بخش صنعت که یکی از مزیت‌های استان لرستان است، به خوبی استفاده شود.

 

رئیس جمهور خاطرنشان کرد:‌ از صندوق توسعه ملی برای حمایت از استان لرستان استفاده می‌‌کنیم تا گردش مالی در این استان ایجاد و صنعت و اشتغال رونق پیدا کند.

 

روحانی با اشاره به اینکه جذب سرمایه‌گذار نیازمند وجود زیرساخت‌های لازم در استان است، افزود: متاسفانه در مسئله هتل یک هتل نیمه‌کاره در استان لرستان وجود دارد که تا پایان سال این هتل به بهره‌برداری می‌رسد و بنیاد مستضعفان یک هتل 4 ستاره را برای استان لرستان در نظر گرفته است که سازمان میراث فرهنگی از نظر تسهیلات با نرخ سود پائین‌تر به سرمایه‌گذارانی که قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند، کمک می‌کند.

 

وی متذکر شد: استان لرستان از نظر گردشگری ظرفیت‌های زیادی دارد که تلاش می‌کنیم در این زمینه استان به توسعه برسد.

 

روحانی اضافه کرد: در زمینه صنایع دستی استان لرستان استعدادهای زیادی دارد و سازمان میراث فرهنگی تلاش می‌کند این استعدادها شکوفا شود.

 

رئیس جمهور یادآور شد: یکی از راه‌های ایجاد اشتغال در لرستان تصویب یک طرح به نام ایجاد شهرک صنعتی پتروشیمی برای صنایع پائین‌دست است که سرمایه‌گذاری اولین آن توسط صنعت نفت و مابقی آن توسط بخش خصوصی تأمین می‌شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات