مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان خبرداد

لرستان خبر: مدیرباغبانی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت: 48 هزار تن محصول سیب درختی از باغهای این استان برداشت شد که این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود یکهزار تن افزایش یافته است.

لرستان خبر، بهروز بهاروند روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افرود: این میزان در سطح پنج هزار و 51 هکتار اراضی زیر کشت باغ های سیب لرستان برداشت شده است.
 

وی با بیان اینکه به طور متوسط از هر سه هکتار باغ یک فرصت شغلی دایم و یک فرصت شغلی غیردایم یا فصلی ایجاد می شود اظهارکرد: بیشترین میزان تولید سیب لرستان به ترتیب به شهرستان های بروجرد، سلسله، دورود و خرم آباد اختصاص دارد.
 

وی گفت: با توجه به نبود سردخانه کافی در لرستان، محصول سیب توسط واسطه ها به صورت سردرختی خریداری و به استان های همجوار حمل می شود، و بخشی از آن نیز در داخل استان مصرف و بخش دیگری نیز توسط کارخانه ها خریداری و فرآوری می شود.
 

وی با اعلام اینکه بیشتر مناطق لرستان بجز مناطق نیمه گرمسیری و گرمسیری شامل شهرستان های کوهدشت، پلدختر و چگنی مستعد کشت این محصول بوده و محدودیتی از نظر آب و هوایی ندارند، افزود: حمایت دولتی در این زمینه نظارتی و فنی بوده، و تسهیلاتی در زمینه احداث، حصارکشی و آبرسانی و اصلاح و جایگزینی نیز در اختیار بهره برداران قرار گرفته است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات