رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد عنوان کرد

لرستان خبر: رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد با بیان اینکه در جلسات کمیته حمایت قضایی، مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهاد اتاق خرم آباد، کمیته حمایت قضایی علاوه بر مرکز استان، در دو شهرستان بروجرد و دورود نیز با محوریت دادستان و دادگستری این شهرستان ها تشکیل و چندین جلسه نیز برگزار کرده است.

لرستان خبر، ˈحسین سلاح ورزیˈ در نشست مشترک شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری استان، افزود: این نشست با هدف پیگیری و رفع مشکلات بنگاه های اقتصادی و اصلاح و حذف برخی قوانین در رابطه با تسهیل شرایط و بهبود فضای کسب و کار برگزار شده است.


وی در ادامه با اشاره به تاریخچه تشکیل کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در لرستان، اظهار کرد: کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری در اواخر سال 90 در لرستان تشکیل و تاکنون هشت جلسه با حضور مسوولان مربوطه و نمایندگان بخش خصوصی برگزار کرده است.


وی با بیان اینکه دراین جلسات مشکلات پیش روی سرمایه گذاران در استان مطرح و مورد بررسی قرار گرفته، خاطرنشان کرد: بر اساس پیشنهاد اتاق خرم آباد، کمیته حمایت قضایی علاوه بر مرکز استان، در دو شهرستان بروجرد و دورود نیز با محوریت دادستان و دادگستری این شهرستان ها تشکیل و چندین جلسه نیز برگزار کرده است.


سلاح ورزی با تقدیر از همکاری و همیاری رییس کل دادگستری لرستان و دادستان خرم آباد و مجموعه دستگاه قضایی استان دراین خصوص، افزود: در همین راستا با هماهنگی های صورت گرفته از طرف اتاق، جلسه کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری لرستان در شهرستان بروجرد با حضور رییس کل دادگستری استان و مدیران دستگاه های اجرایی برگزار شد.


وی در خصوص دیگر اقدامات کمیته حمایت قضایی از سرمایه گذاری لرستان نیز گفت: در مورد مشکلات تملک 6.5 هکتار زمین واقع در شهرک صنعتی شماره دو خرم آباد مراتب توسط شرکت شهرک های صنعتی به منظور بررسی و رفع مشکل از طریق دادستان مرکز استان پیگیری شد.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد افزود: همچنین از دیگر اقدامات این کمیته، ملزم کردن بانک ها و شرکت شهرک های صنعتی به نظارت بر وام های تخصیص یافته به واحدهای تولیدی بوده است تا در محل مورد نظر و برای هدف تعیین شده مورد استفاده قرار گیرد.


سلاح ورزی، تشکیل شعبه ویژه در دادسراها و دادگاه ها برای رسیدگی به شکایات و دعاوی مربوط به واحدهای تولیدی و اجرای احکام صادره در این خصوص به صورت متمرکز را از دیگر اقدامات این کمیته برشمرد.

سلاح ورزی همچنین با اشاره به فعالیت شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت در لرستان، تعداد مصوبات جلسات برگزار شده شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت در لرستان را 29 مصوبه اعلام کرد و گفت: از این تعداد 14 مصوبه آن اجرایی شده است.


به گفته وی، به منظور شناسایی واحدهای تولیدکننده ی محصولات و خدمات در استان، چهار کمیته با عناوین مصالح ساختمانی، بهداشتی و پزشکی، مواد غذایی و آشامیدنی و خدمات تشکیل شد و هماهنگی بین تولید کنندگان و ارائه دهندگان خدمات و دستگاه های اجرایی نیز بعمل آمد.


رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم آباد گفت: از دیگر فعالیت های شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان استفاده از محصولات و تولیدات استانی بوده است.


به گفته سلاح ورزی، این الزام موجب رونق تولید، تأمین نقدینگی و افزایش سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان لرستان شده است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات