نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی خبرداد

لرستان خبر: نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی گفت: براساس رای و نظر کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، 20 هزار میلیارد ریال اعتبار نیز در راستای ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی برای افراد جویای کار در استان لرستان اختصاص داده شده است.

لرستان خبر، ˈایرج عبدیˈ روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: میانگین نرخ بیکاری لرستان از 22.5 درصد در سال 90 به 18.5 درصد در سال جاری کاهش یافته است. برغم این میزان کاهش نرخ بیکاری در استان لرستان، اما هنوز تا رسیدن به میانگین کشوری با 12 درصد فاصله زیادی داریم.

 

وی با اشاره به اجرای پروژه های عمرانی زیربنایی در استان همچون آزاد راه، راه آهن، فرودگاه ، گاز کشی روستایی و سرمایه گذاری موثر بخش خصوصی در استان، اظهار کرد: اجرای این طرح های عمرانی بزرگ نقش مهم و موثری در کاهش آمار بیکاری استان لرستان داشته است.

 

وی با اشاره به عنایت ویژه دولت تدبیرو امید به لرستان و همچنین دستاوردهای سفر دولت به استان، تصریح کرد: به طور قطع با اجرای مصوبات سفر کاروان تدبیر و امید به این استان، شاهد کاهش بیش از پیش نرخ بیکاری در این استان خواهیم بود.


عبدی همچنین با اشاره به نیازهای استان لرستان در حوزه فوریت های پزشکی، گفت: در بخش فوریت های پزشکی و پرستاری، استان لرستان نیازمند جذب و بکارگیری نیروهای حرفه ای و تخصصی زیادی دراین بخش می باشد.

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی افزود: با راه اندازی و فعالیت دانشکده پرستاری در دانشگاه آزاد خرم آباد، سالانه 100 دانشجوی پرستاری دراین دانشکده جذب و فارغ التحصیل خواهند شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اولویت دولت در تکمیل طرح های نیمه تمام عمرانی استان نیز گفت: در حال حاضر پروژه گلخانه خرم آباد پس از سالها تعطیلی با حضور 250 نفر نیروی شاغل، فعالیت دوباره خود را آغاز کرده که براساس برنامه اعلام شده تا مهرماه آینده تکمیل و به زیر کشت خواهد رفت.


عبدی همچنین به روند مطلوب احیای مجتمع کشت و صنعت خرم آباد اشاره کرد و اظهار داشت: جلسه هفته آینده کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بررسی مسایل و موضوعات مرتبط با استان لرستان از جمله این مجتمع اختصاص دارد.

 

وی گفت: دراین زمینه کارگروهی متشکل از وزیر کار، معاون راهبردی رییس جمهوری و استاندار لرستان برای بررسی وضعیت مجتمع کشت و صنعت، شرکت پارسیلون و کارخانه یخچالسازی خرم آباد نیز تشکیل شده که مشکلات این واحدها با حضور اعضای این کارگروه در کمیسیون بررسی خواهد شد .


 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات