نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس خبر داد

لرستان خبر: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با اشاره به بازدید وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی از بیمارستان زنان و زایمان نرگس تأمین اجتماعی شهرستان دورود، گفت: با طرح توسعه این بیمارستان موافقت شده است و بخش نوزادان طی یک ماه آینده اجرایی و به بهره‌برداری می‌رسد.

لرستان خبر، عباس قائدرحمت دیشب در جلسه بررسی مشکلات شهرستان دورود که با حضور استاندار لرستان در سالن اجتماعات فرمانداری دورود برگزار شد، با اشاره به سفر هیئت دولت به استان لرستان، گفت: باید از همه افرادی که در تسریع سفر هیئت دولت به استان لرستان نقش داشتند و موجب شدند که این اتفاق بزرگ رخ دهد، تشکر کنم.

 

وی با اشاره به تصویب 79 طرح در این سفر برای استان لرستان، خاطرنشان کرد: افزایش یک هزار و 500 میلیارد تومانی اعتبارات لرستان در زمینه صنعت و عمران از دستاوردهای سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به این استان بود که به منظور توسعه این بخش‌ها نیاز به آن احساس می‌شد.

 

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور علی ربیعی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در شهرستان دورود در پی‌ سفر هیئت دولت به لرستان، تصریح کرد: کلنگ آغاز عملیات اجرایی فاز چهار کارخانه سیمان دورود با حضور وزیر کار به زمین زده شد.

 

این مسئول با بیان این مطلب که انتظار داریم، سرنوشت کلنگ‌زنی فاز 4 کارخانه سیمان به دوره‌های قبل خود دچار نشود، اضافه کرد: برای احداث این کارخانه 170 میلیارد تومان اعتبارات داخلی و 50 میلیون یورو اعتبارات ارزی پیش‌بینی شده است.

 

قائدرحمت متذکر شد: روند اجرایی و ساخت این کارخانه با 20 میلیارد تومان اولیه توسط شرکت سیمان فارس و خوزستان آغاز می‌شود.

 

نماینده مردم دورود و زنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کارخانه تعطیل شده تولید لوله‌های «جی آر پی» بهراد دورود، متذکر شد: امیدواریم این کارخانه با اقداماتی که انجام می‌شود، با اشتغالزایی مستقیم 70 نفر هرچه سریع‌تر بازگشایی شود.

 

این مسئول با اعلام خبر احداث نیروگاه در شهرستان دورود، یادآور شد: مقدمات احداث این نیروگاه در حال انجام است و امیدواریم پس از خرید تجهیزات این نیروگاه، بعد از ماه مبارک رمضان شاهد مراسم کلنگ‌زنی آن باشیم.

 

قائدرحمت با اشاره به کمربندی شهرستان دورود، عنوان کرد: طول این کمربندی بیش از 12 کیلومتر است و با پیگیری‌های صورت گرفته، وزارت مسکن، راه و شهرسازی عملیات اجرایی آن را قبول کرده و تنها بحث تملک اراضی باید از طریق استان لرستان حل شود که برای این منظور حدود 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

 

وی ضمن تأکید بر بهبود وضعیت مبلمان شهری در شهر دورود، ابراز داشت: بازسازی و بهسازی بستر و حریم رودخانه شهرستان دورود می‌تواند کمک شایانی به این موضوع کند.

 

دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان ضمن تأکید بر لزوم تکمیل و تجهیز هرچه سریع‌تر سکوهای ورزشگاه تختی دورود، گفت: امیدواریم با تلاش‌ مسئولان مربوطه شاهد پایان روند تجهیز این ورزشگاه باشیم.

 

قائدرحمت با بیان این مطلب که اقدامات لازم جهت احداث بندر خشک در شهرستان دورود اعم از زیر ساخت و راه ریلی انجام شده است، گفت: تنها بارگیری و بهره‌برداری از بندر خشک مانده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر موانع این مشکل برطرف شود.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات