رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت لرستان:

لرستان خبر: رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: امروزه برخی از بانک‎ها سیستم ربا را انجام می‎دهند و برای خود کلاه شرعی درست کرده‎اند، بنابراین این کارها باعث مشکل بیشتر در صنایع لرستان شده است و آنها تمایلی به کارکردن با تولید ندارند.

لرستان خبر، رضا خواجوی صبح امروز در جمع صنعتگران لرستان در خرمآباد اظهار کرد: امروز صنعت لرستان نیازمند برنامهریزی دقیق است که مسئولان باید آن را مورد توجه خود قرار دهند.

 

وی با اشاره به اینکه وضعیت تولید و صنعت لرستان در دورههای گذشته بسیار نامناسب بوده است، عنوان داشت: استان لرستان با وجود پتانسیلهایی که در زمینه صنعت دارد، اما نسبت به سایر استانها وضعیت نامطلوبی دارد.

 

این مسئول یادآور شد: امروزه که در وضعیت تحریم قرار گرفتهایم، صنعت ما توان رقابت را حذف نکرده است، بنابراین همه ما باید برای فعال شدن صنایع استان تلاش کنیم.

 

خواجوی ادامه داد: در برخی از موارد بانکها برای مجریان طرحها شرایطی را میگذارند که هیچ کدام از آنها توان گرفتن تسهیلات را ندارند و خیلی از صنایعی که مشکلدار هستند، نمیتوانند از این تسهیلات در نظر گرفته شده استفاده کنند.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: وزارت صنعت و معدن باید ظرفیتهای خالی صنایع را در استان لرستان به حد مطلوب برساند، تا منجر به ایجاد اشتغال در این استان شود، زیرا بسیاری از صنایع لرستان با حداقل ظرفیت فعالیت میکنند.

 

وی اضافه کرد: وزارت صنعت باید علاوه بر صنایع بزرگ به صنایع کوچک و صنایع تعطیل استان لرستان توجه داشته باشد.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: وضعیت صنعت لرستان در گذشته مطلوب نبوده است و این روند نباید ادامه داشته باشد.

 

خواجوی با اشاره به اینکه عمده ماشینهای کارخانه در کشور و استان لرستان چینی هستند، گفت: دولت باید در این زمینه به صنایع ما توجه بیشتری داشته باشد.

 

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت لرستان متذکر شد: با توجه به اینکه استاندار لرستان همه تلاش خود را برای حل مشکلات صنایع استان به کار گرفته است، ما نیز به عنوان خانه صنعت و معدن لرستان از وی انتظاراتی مانند اینکه در این استان باید مزیتسازی شود را داریم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات