دبیر ستاد احیای زکات شهرستان بروجرد:

لرستان خبر: دبیر ستاد احیای زکات شهرستان بروجرد گفت: در ماه مبارک رمضان 100 روحانی در سطح شهر و روستاهای این شهرستان با حضور در مساجد اقدام به ترغیب مردم برای پرداخت زکات می‎کنند.

لرستان خبر، حجتالاسلام حسن سعیدی ظهر امروز در جلسه ستاد احیاء زکات شهرستان بروجرد افزود: از این مقدار از روستاهای بخش مرکزی مبلغ 869 میلیون و 490 هزار ریال به صورت نقدی و 9 میلیارد ریال به صورت غیر نقدی جمع‌آوری شده است.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین زکات نقدی بخش اشترینان نیز تاکنون مبلغ 91 میلیون و 770 هزار ریال بوده است.

 

وی ادامه داد: از میزان زکات دریافتی در این مدت 961 میلیون و 260 هزار ریال زکات نقدی و 9 میلیارد ریال زکات غیرنقدی جمعآوری شده است.

 

دبیر ستاد احیای زکات بروجرد اضافه کرد: جمع کل زکات نقدی و غیر نقدی این شهرستان تاکنون مبلغی بالغ بر 9 میلیارد و 961 میلیون و 260 هزار ریال بوده است.

 

سعیدی متذکر شد: واریز 180 میلیون ریال تشویقی دولت به حساب رابطان زکات، ضبط 120 دقیقه برنامه کارشناسی زکات از رادیو بروجرد و ضبط هشت برنامه تلویزیونی شمیم روستا از روستاهای بخش مرکزی و پخش آن در شبکه افلاک از دیگر اقدامات ستاد احیای زکات در این مدت بوده است.

 

وی چاپ یکهزار کارت شناسایی زکات دهندگان و توزیع بین رابطان زکات جهت کشاورزان زکات دهنده، توزیع سه هزار و 500 کیسه زکات بین کشاورزان بخش مرکزی و اشترینان و سرکشی مداوم به روستاها، دیدار با کشاورزان و رابطان زکات و پیگیری پروژههای عمرانی را از دیگر فعالیتهای ستاد احیاء زکات بروجرد در سال‌جاری برشمرد.

 

این مسئول یادآور شد: اعزام 11 روحانی با هدف تبلیغ زکات به روستاهای بخش مرکزی اشترینان از اقدامات فرهنگی در این زمینه بوده است.

 

دبیر ستاد احیای زکات بروجرد نصب هشت بنر تبلیغات زکات در میادین مرکزی شهر و چهار بنر در روستاهای بخش مرکزی، نصب پنج بنر تبلیغات زکات در محل فروش جو گندم، توزیع یک هزار و 200 برگ بروشور احکام و احادیث زکات بین کشاورزان توسط رابطان زکات را از اقدامات فرهنگی انجام شده در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ پرداخت زکات در شهرستان عنوان کرد و گفت: همه ما باید برای این امر مهم که یکی از وظایف شرعی و الهی است، تلاش کنیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات