معاون عمرانی استانداری لرستان:

لرستان خبر: معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: در پی سفر اخیر ریاست جمهوری و با موافقت سازمان شهرسازی مصوب شد، شهرهایی که دارای سازمان اتوبوسرانی فعال هستند، در صورتی که اتوبوس متوقف نداشته باشند و نیاز به اتوبوس جدید دارند، 60 دستگاه اتوبوس تعلق می‌گیرد که سبب کاهش مصرف سوخت، استهلاک و قیمت تمام شده برای دولت می‌شود.

لرستان خبر، مجید کیانپور ظهر امروز در جلسه ساماندهی سوخت در خرم‌آباد، اظهار داشت: بر اساس اعلامیه وزارت کشور در سال 93 مبنی بر اینکه افزایش نرخ کرایه حمل و نقل درون شهری در بخش اتوبوسرانی تا سقف 20 درصد مجاز است، در نظر داریم به تمام سازمان‌های اتوبوسرانی که براساس مصوبه شورای شهر این قانون را رعایت کرده‌اند، به ازای هر نفر مسافر 400 ریال به صورت یارانه پرداخت کنیم که به مالکین اتوبوس‌ها اعم از بخش خصوصی، شهرداری و سازمان اتوبوسرانی تعلق می‌گیرد.

 

کیانپور ادامه داد: هزینه خرید اتوبوس جدید از طریق کمک بلاعوض دولت و به کمک سازمان اتوبوسرانی تامین می‌گردد، همچنین در نظر داریم از تمام توان ناوگان‌های اتوبوسرانی استفاده کنیم و اگر اتوبوس متوقف شده و بدون کارایی در شهری وجود دارد، آن را پس گرفته و به شهرهایی که نیاز به اتوبوس بیشتر برای حمل مسافر دارند، تحویل داده شود.

 

معاونت عمرانی گفت: به منظور افزایش کارایی اتوبوس‌های بین شهری مقرر شده است که اتوبوس‌ها در ساعات اوج رفت و آمد مسافران سرویس دهی بیشتری داشته باشند، تا حداکثر عملکرد در جهت افزایش کارایی را داشته باشند.

 

وی بیان داشت: به منظور نظارت بر کار آژانس‌های سطح شهر، کمیته‌ای با مشارکت صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمل و نقل پایانه‌ها، سازمان تعزیرات و با محوریت اداره کل امور شهری تشکیل می‌شود.

 

کیانپور افزود: برخی از خودروهای ثبت نام شده، در آژانس‌های درون شهری از کارت سوخت و سهمیه بنزین آژانس استفاده می‌کنند، در حالی که سرویسی را ارائه نمی‌دهند، در این جلسه مصوب شد، این خودروها از چرخه درون شهری خارج شوند و به آژانس‌هایی که فعال هستند و به شهروندان سرویس می‌دهند، سوخت یارانه تعلق گیرد.

 

این مسئول متذکر شد: میانگین سن ناوگان اتوبوسرانی استان لرستان 30 سال است که باید در جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تلاش کنیم، کیفیت بخش سواری و تاکسی بین شهری نسبت به نرم کشوری عقب‌تر است که با کمک آقای نصیری در جهت بهبود وضعیت تلاش می‌کنیم.

 

کیانپور گفت: در جهت نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و بهینه کردن مصرف سوخت که به کاهش استهلاک، کاهش مصرف سوخت کمک می‌کند و سبب می‌شود، به محیط زیست کمتر آسیب برسد، تلاش می‌کنیم، تا در نهایت بتوانیم خدمات خوب و مناسبی را به هم استانی‌ها ارائه دهیم و در مسیر توسعه استان قرار گیریم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات