امام جمعه بروجرد عنوان کرد

لرستان خبر: امام جمعه بروجرد گفت: فرار مالیاتی نشات گرفته از ضعیف بودن فرهنگ پرداخت مالیات در کشور است که موجب شده افراد در قبال توسعه کشور احساس مسئولیت چندانی نداشته باشند.

لرستان خبر، حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی روز پنجشنبه در دیدار با کارکنان اداره امور مالیاتی این شهرستان، افزود: در کشورهای توسعه یافته مهمترین و شاید تنها منبع درآمد دولت برای تامین هزینه های عمومی از طریق مالیات است که موجب توسعه یافتگی این کشورها شده و آنها از منابع خدادادی در جهت عمران و توسعه کشورهای خود استفاده می کنند.
 

وی اظهار کرد: در کشور ایران به دلیل غنی بودن ذخایر زیرزمینی خدادادی، عمده منبع درآمدی که صرف هزینه های جاری می شود، منحصر به نفت است که این اقتصاد تک محصولی و وابسته به نفت در مقاطعی اقتصاد کشور را آسیب پذیر می کند.
 

حجت الاسلام والمسلمین ترابی عنوان کرد: در شرایط تحریم های سال های اخیر، اقتصاد تک محصولی و متکی به نفت کشور با شرایط سختی مواجه شده که تعطیلی بسیاری از پروژه های عمرانی از آن جمله است.
 

وی بیان داشت: در صورتی که بسیاری از هزینه های جاری را از طریق مالیات تامین کنیم، قدم های بزرگی در راستای توسعه یافتگی برداشته می شود.
 

امام جمعه بروجرد همچنین گفت: برخورد منطقی و اسلامی کارکنان امور مالیاتی با مودیان ارباب رجوع در افزایش پرداخت مالیات توسط آنها نقش غیر قابل انکاری دارد.


وی اضافه کرد: کارمندان باید در ساعات کاری خود را در قبال رفع مشکل مردم مسئول دانسته و در این راستا تکالیف محوله خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات