مدیر آب منطقه‌ای لرستان:

لرستان خبر: مدیر آب منطقه‌ای لرستان گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان 4 سد ایوشان، مروک، حوضیان،کمندان که در سال 83 عملیات اجرایی آن ها آغاز شده بود در دستور کار قرار گرفتند که تا پایان سال 93 و 94 به بهره برداری برسند. از این 4 سد، دو سد ایوشان خرم آباد و مروک دورود در صورت تأمین اعتبار در هفته دولت در سال 93 افتتاح می شوند.

لرستان خبر، علی سیفی‌ در جمع خبرنگاران در خرم آباد  اضافه کرد: دو سد حوضیان الیگودرز و کمندان ازنا در دهه فجر سال 94 به بهره برداری می رسند.
 

مدیر آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: سد ایوشان دورود  که هفته گذشته توسط استاندار از روند اجرایی آن بازدید شد در سال 83 عملیات اجرایی آن آغاز و تاکنون با 96 درصد پیشرفت در حال مراحل نهایی کار 1500 متر مکعب بتون ریزی و آسفالت و روشنایی تاج سر آن هستیم.

 

وی خاطر نشان کرد: تا کنون 50 میلیارد تومان برای سد ایوشان هزینه شده که برای تکمیل آن 35 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است.

 

سیفی بیان کرد: طبق قول استاندار قرار شده که از محل اعتبارات استانی مبلغ 6 میلیارد تومان  به ما داده شود تا برای تکمیل سدهای استان هزینه کنیم، که در صورت وصول این اعتبار 2 میلیارد آن را به سد ایوشان و 2 میلیارد تومان به سد مروک اختصاص می دهیم.

 

وی افزود: شبکه پایاب سد ایوشان هم با 4350 هکتار همزمان با سد ایوشان تا کنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می کنیم در فصل زراعی جاری 500 تا 700 هکتار از اراضی منطقه تحت پوشش این شبکه قرار گیرند.

 

مدیر آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: اعتبارات سال جاری سد ایوشان خرم آباد 16 میلیارد تومان است، لازم به ذکر است که مبلغ 16 میلیارد تومان هم به پیمانکاران این سد بدهکار هستیم.

 

سیفی در ادامه اشاره  ای به روند اجرایی سد مروک دورود داشت و اظهار کرد: سد مخزنی مروک دورود هم همزمان با سد ایوشان خرم آباد روند اجرایی آن آغاز شد.

 

وی افزود: سد مروک یکی از سد های بسار خوب استان است که تاکنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی در حال مراحل انتهایی عملیات آن هستیم.

 

مدیر آب منطقه ای لرستان تصریح کرد: تاکنون 100 میلیارد تومان برای سد مروک دورود هزینه شده که برای تکمیل آن نیازمند 40 میلیارد تومان دیگر هستیم و لازم به ذکر است که  اعتبارات سال جاری سد مروک دورود 20 میلیارد تومان است.

 

وی اظهار کرد: طبق برنامه قرار بود سد مروک دورود 5700 هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار دهد اما این میزان کاهش پیدا کرد و در حال حاضر 3 هزار هکتار از اراضی منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد، اکنون 1200 هکتار آن آماده است که انشا اله در فصل آبیاری و زراعی جاری تحت پوشش قرار می گیرند.

 

سیفی خاطر نشان کرد: سدهای مروک و ایوشان آب گیری شده اند، که براین اساس سد ایوشان 23 میلیون متر مکعب  و سد مروک 22 میلیون متر مکعب پشت آن ها آب ذخیره شده است.

 

وی گفت:  حجم و ظرفیت اصلی سد مروک 120 میلیون متر مکعب و حجم و ظرفیت سد ایوشان 52 میلیون متر مکعب است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات