معاون امور عمرانی استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: طرح مسکن مهر منافع مالی را برای تعاونی‎ها به دنبال دارد، به همین دلیل تعاونی‎ها تلاشی در جهت اتمام پروژه‎ها نمی‎کنند که در نهایت اقساط و جریمه بازپرداخت بیشتر می‎شود و هزینه دریافتی از متقاضیان افزایش می‎یابد، بنابراین از اداره تعاون، کار و امور اجتماعی خواهان همکاری در بررسی و کنترل عملکرد تعاونی‎ها هستیم.

لرستان خبر، مجید کیانپور عصر امروز در جلسه هفتگی شورای مسکن ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزهداران در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: وزارتخانه مسکن اعتبار ویژهای را برای تکمیل پروژه مسکن مهر در استان لرستان در نظر گرفته است، بنابراین تمام دستگاههای اجرایی که در ساخت مسکن مهر مشارکت دارند، موظف هستند، بسیج شوند و پروژه مسکن مهر را تا پایان سالجاری تکمیل و به بهره‏برداری برسانند.

 

معاون امور عمرانی استاندار لرستان ادامه داد: با توجه به شرایط موجود اعضای شورای مسکن تلاش میکنند، تا 20درصد باقیمانده پروژه مسکن مهر را تا مهرماه سالجاری تکمیل کنند.

 

وی اضافه کرد: 20 درصد پروژه مسکن مهر لرستان تا پایان سالجاری آماده بهرهبرداری است، براساس برنامه زمانبندی شده مسکن مهر شهرستانهای خرمآباد، الیگودرز و پلدختر به ترتیب افتتاح میشوند.

 

این مسئول افزود: اداره بهزیستی، کمیته امداد و اداراتی که واجد شرایط هستند، میتوانند به مسکن و شهرسازی مراجعه کنند و با مجوز وزارت‌خانه ظرفیت خالی که در برخی شهرستانها در حوزه مسکن مهر وجود دارد، را تکمیل کنند.

 

کیانپور بیان داشت: برخی از پیمانکاران که در ساخت مسکن مهر مشارکت داشته و عملکرد مطلوبی نداشتهاند، خلع شدهاند و در لیست سیاه قرار گرفته‏اند، بنابراین به منظور ساخت و ساماندهی وضعیت 1200 واحد باقیمانده، 100 پیمانکار خوشنام در استان شناسایی شدهاند که در صورت مراجعه آنان واحدهای باقیمانده به صورت بلوکهای 24 تا 32 واحدی به آنان برای ساخت واگذار می‏شوند و موظف هستند، ظرف مدت معین مسکن‏ها را تکمیل و آماده بهره‏برداری کنند.

 

وی افزود: با واگذاری 1200 واحد باقیمانده به پیمانکاران امکان ایجاد 2400 فرصت شغلی فراهم میشود.

 

معاون امور عمرانی استاندار لرستان تاکید کرد: به منظور ساماندهی وضعیت ساخت و ساز 15 هکتاری مسکن مهر اعضای شورای مسکن با برنامهریزی و بررسی میدانی پروژه نسبت به تکمیل آن تا تاریخ 15 مرداد تلاش کنند.

 

وی یادآور شد: به منظور بررسی موانع موجود، کنترل و سرعت بخشیدن به روند تکمیل پروژهها جلسات آتی شورای مسکن در سایت دره گرم و سایت فاز یک برگزار میشود.

 

کیانپور گفت: مسئولیت رفع موانع و مشکلات موجود در نقل و انتقال پروژه کاوشگران تعاونیهای جدید به اداره راه و شهرسازی، بانک مسکن و اداره ثبت اسناد واگذار میشود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات