مدیرعامل آبفای لرستان:

لرستان خبر: مدیرعامل آبفای لرستان گفت: 129 روستا در استان لرستان با تانکر آبرسانی می‌شوند و مشکل آب دارند، این در حالیست که در هفته دولت 57 روستا آبرسانی و مشکل آب آنها حل می‌شود.

لرستان خبر، علیرضا کاکاوند ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه به ویژه خبرنگاران لرستانی گفت: خبرنگاران توانسته‌اند در جنگ غزه دنیا را متوجه جنایات رژیم صهیونیستی کنند، این در حالیست که در جنگ 28 روزه غزه ما 11 شهید خبرنگار داشتیم و این برای خبرنگاران یک افتخار بزرگ است، بنابراین ما نیز باید به این قشر زحمتکش توجه بیشتری داشته باشیم.

 

وی با اشاره به اعتبار خشکسالی در استان لرستان ادامه داد: در سال جاری 70 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی در راستای آب شرب روستایی، شهری و عشایری در نظر گرفته شده که 21 میلیارد تومان آن به آب شرب روستاها و عشایر اختصاص داده شده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: این اعتبار در قالب 99 پروژه آبرسانی تقسیم شده و برای 137 روستا در نظر گرفته شده است.

 

کاکاوند یادآور شد: 43 پروژه آبرسانی در دست اجرا داریم که می‌توانیم از محل همین اعتبارات خشکسالی آنها را به بهره‌برداری برسانیم.

 

مدیرعامل آبفای لرستان اظهار داشت: در 4 ماهه نخست امسال 26 حلقه چاه عمیق و نیمه عمیق در استان لرستان حفر و وارد مدار کرده‌ایم که به همین میزان در دست اجرا و آماده بهره‌برداری داریم.

 

وی با اشاره به اینکه 27 حلقه حفر چاه یکی از برنامه‌های سال جاری ما و برای آینده است، متذکر شد: در سال 93، حفر 93 حلقه چاه از برنامه‌های ماست که 26 حلقه آن حفر شده و مابقی تا پایان سال حفر می‌شود.

 

کاکاوند اظهار داشت: طی 4 سال گذشته 370 چاه عمیق و نیمه عمیق در استان لرستان حفر شده‌ که این میزان چاه به اندازه تمام چاه‌هایی است که از ابتدای تاسیس این شرکت تا سال 89 حفر شده‌اند.

 

وی گفت: در بحث مطلوبیت میکروبی 96.5 درصد و در بحث مطلوبیت کلرسنجی 92 درصد اقدامات انجام داده‌ایم.

 

این مسئول یادآور شد: آبرسانی این روستاها در قالب 17 پروژه است که بیشتر آنها چند روستایی هستند و در پروژه‌های هفته دولت 38 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است که اگر این پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند، 11 هزار و 148 خانوار از نعمت آب بهره‌مند می‌شوند که این تعداد بالغ بر 48 هزار نفر هستند.

 

کاکاوند تصریح کرد: یکی از استان‌هایی که بیشترین آمار از نظر اعتبارات خشکسالی را گرفته، لرستان است و در این راستا می‌توانیم پروژه‌های زیادی را به بهره‌برداری برسیم و این در حالی است که اعتبارات ملی تاکنون تخصیص داده نشده‌ و اگر آنها را به دست آوریم، مشکلات زیادی در زمینه آبی از استان لرستان حل می‌شود.

 

مدیرعامل آبفای لرستان گفت: 70 درصد مشکل ما از نظر آبی در فصل تابستان است که این مشکل به علت استفاده غیرمجاز افراد از آب شرب، انشعابات غیرمجاز در صنایع و باغداری‌هاست که اگر این مسائل در استان حل شوند، مشکلات آبی ما به زودی حل می‌شوند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات