صبح امروز /

لرستان خبر: صبح امروز به مناسبت هفته دولت طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان استان بزرگ‎ترین مجتمع پذیرایی و تشریفاتی نسل باران در خرم‎آباد افتتاح شد.

لرستان خبر، در این مراسم مدیر عامل این مجتمع گفت: با توجه به اینکه بهرهبرداری از مجتمع پذیرایی و تشریفاتی نسل باران در خرمآباد یک سال طول کشیده و در زمان تعیین شده به بهرهبرداری رسیده است، بنابراین این به معنای مدیریت جهادی است که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشته است.

 

علی زنجی بیرانوند ادامه داد: در سطح شهرستان خرمآباد یکی از معضلاتی که به خوبی حس میشود، کمبود فضاهای گردشگری، برگزاری سمینارها، تالارهای پذیرای و... است که باید در اختیار مردم گرفته شود و این مشکل در جنوب شهر خرمآباد بیشتر دیده میشود، زیرا مجتمع پذیرایی و تشریفاتی نسل باران نخستین مجتمع در نوع خود در جنوب شهر خرمآباد است که به بهرهبرداری میرسد.

 

وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه با همکاری کارشناسهای میراث فرهنگی و استان که شامل دو سالن 500 متری با گنجایش هر کدام 1000 نفر، سیستمهای گرمایشی و سرمایشی مدرن، آشپزخانه تمام اتوماتیک، رستوران سنتی به مساحت 250 متر و گنجایش 200 نفر با اشتغالزایی 25 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیرمستقیم در این روز به بهرهبرداری میرسد.

 

زنجی بیرانوند یادآور شد: این مجتمع در زمینی به مساحت 2445 متر مربع و زیربنای سه هزار متر مربع در دو طبقه مجزا برای آقایان و خانمها برای برگزاری انواع جشنها، سمینارها، همایشها و... ساخته شده است.

 

مدیرعامل مجتمع پذیرایی و تشریفاتی نسل باران افزود: یکی از ویژگیهای بارز این مجتمع پارکینگ آن به مساحت 100 متر مربع است و فاز دو آن که شامل شهربازی سرپوشیده، سالنهای همایش و سمینارها است با ظرفیت 800 نفر با 70 درصد پیشرفت فیزیکی که سفتکاری آن نیز انجام شده است، به زودی افتتاح و در اختیار شهروندان قرار گرفته میشود.

 

وی بیان داشت: نیاز جنوب شهر خرمآباد به بیش از 100 پروژه دیگر از این قبیل است که مسئولان باید در این خصوص همت ویژهای داشته باشند و در جذب سرمایهگذار برای انجام این کارها به خصوص در جنوب شهر خرمآباد تلاش بیشتری داشته باشند.

 

زنجیبیرانوند با اشاره به اینکه ورودی این مجتمع برای هرگونه مراسم و جشن رایگان است، گفت: بنده با هدف خدمت به مردم به ویژه در جنوب شهر این اقدام را انجام دادهام و معتقد هستم، باید از نظر هزینهها نیز با مردم کنار آمد.

 

در ادامه مشاور استاندار لرستان در این مراسم گفت: همه مسئولان باید از اینگونه افرادی که سرمایه خود را خرج عمران و آبادانی شهرها میکنند، تقدیر کنند، زیرا این افراد مال و سرمایه خود را با تمام ریسک برای خدمت به مردم به کار میگیرند.

 

سیروس ابراهیمی ادامه داد: وقتی کسی به این شکل 3 هزار میلیارد تومان خود را برای احداث این مجتمع به کار میگیرد، باید برای مابقی افراد یک درس شود، زیرا در این کارها تنها هدف خدمت به مردم و همشهریان بوده است.

 

وی عنوان داشت: تجربه دنیا نشان میدهد که مسیر توسعه هر استان و کشور از مسیر مردم و با حضور خود مردم ایجاد میشود و متاسفانه یکی از دلایل عدم پیشرفت لرستان نیز عدم حضور سرمایهگذران و بخش خصوصی بوده است.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: راه توسعه و نماد توسعه هر استان وجود دانشگاه زیبا و هتلهای خوب است، بنابراین ما نیز باید به این سمت برویم و تلاش خود را برای ساخت این مراکز به کار بگیریم.

 

ابراهیمی از زحمات مدیرعامل این پروژه تقدیر و قدردانی کرد و افزود: این باید به یک فرهنگ برای همه مسئولان و مردم قرار گیرد.

 

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات