معاون استاندار لرستان:

لرستان خبر: معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان گفت: میانگین سرانه درآمد هر خانوار سالانه 6 و نیم میلیون تومان است و این در حالی است که در استان لرستان این رقم سه میلیون و 200 هزار تومان است. سبد غذایی خانوار در لرستان نصف میانگین کشوری است.

لرستان خبر، سیدسعید شاهرخی دوشنبه شب در جمع مدیران لرستان در خرمآباد اظهار داشت: متاسفانه بنا بر هر دلیلی در گذشته، امروز وضعیت استان لرستان از لحاظ سرانه درآمد خانوارهای این استان پایینتر از میانگین کشوری است، یعنی میانگین سرانه درآمد هر خانوار سالانه 6 و نیم میلیون تومان است و این در حالی است که در استان لرستان این رقم سه میلیون و 200 هزار تومان است. سبد غذایی خانوار در لرستان نصف میانگین کشوری است.

 

این مسئول به بحث بیکاری در استان لرستان اشاره کرد و گفت: متاسفانه امروز استان لرستان جایگاه 30 کشوری را از لحاظ بیکاری را به خود اختصاص داده است که این امر به معنای آن است که بیکارترین استان کشور لرستان است.

 

شاهرخی یادآور شد: استان لرستان پتانسیلهای فراوانی از نظر گردشگری، آب و خاک، هوا و... دارد اما تا کنون به خوبی از این ظرفیتها استفاده نشده است.

 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: مدیریت ارشد استان همه تلاش خود را برای نجات این استان در جهت رفع مشکل بیکاری به کار میگیرد و در این خصوص تمام توان خود را برای جذب سرمایهگذار به منظور ایجاد فرصتهای شغلی و بالا بردن سرانه درآمدی خانوارها به کار گرفته است.

 

وی بیان داشت: طی یک سال عمر دولت تدبیر و امید آرامش و امید به جامعه برگشته است و این دولت توانسته در این مدت تورم را کاهش چشمگیری بدهد.

 

این مسئول متذکر شد: اولویت مدیریت ارشد لرستان بهرهبرداری از پروژههای بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی است که علاوه بر آن مسائل مهمی مانند توسعه فرودگاه، راه‌آهن، آزادراه و... در لرستان در حال انجام و اجراست.

 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان گفت: استاندار لرستان هر هفته بازدیدی از توسعه فرودگاه خرم‌آباد دارد که امیدواریم این امر هرچه سریع‌تر صورت گیرد و شاهد توسعه فرودگاه لرستان در حد استاندارد باشیم.

 

شاهرخی اضافه کرد: عملیات اجرایی راه‌آهن لرستان با حضور استاندار لرستان و تلاشهای شبانهروزی اجرایی شده است.

 

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر آزادراه خرمآباد به اراک آغاز شده که با بهرهبرداری از این پروژه 50 کیلومتر فاصله استان لرستان با استان مرکزی کاهش مییابد.

 

وی تصریح کرد: پروژههای زیادی در سطح استان لرستان در حال انجام است که در این خصوص میتوان به کشت و صنعت لرستان، برجهای دو قلو کیو با 300 میلیارد تومان و... اشاره کرد.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات