نماینده مردم الیگودرز :

لرستان خبر: نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت : در صورت تامین آب اراضی این استان توسط سدهای آبی در دست اجرا در سطح این استان ، تحول چشمگیری در اقتصاد و اشتغال رخ خواهد داد .

لرستان خبر ،'محمدتقی توکلی ' در حاشیه بازدید از سد در دست ساخت ایوشان در جمع خبرنگاران افزود : با بهره برداری از طرح های آبی در این استان 105 هزار هکتار به اراضی آبی لرستان اضافه خواهد شد.
 

وی اظهار داشت : دراین راستا سدهای ایوشان ،حوضیان و خان آباد در صورت بهره برداری 38 هزار هکتار از اراضی استان را تامین آب خواهند کرد.


وی با اشاره به اجرایی شدن و بهره برداری طرح های بالای 80 درصد ،تصریح کرد : سد ایوشان از جمله پروژهای در دست اجرا در لرستان است که تا سال اینده به بهره برداری خواهد رسید .
 

وی با اشاره به لزوم مدیریت منسجم و همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان و مدیریت استان تصریح کرد : در این صورت بسیاری از طرح های عمرانی استان با نتیجه مطلوب تر و در اسرع وقت به نتیجه خواهند رسید.
 

توکلی با تاکید بر ظرفیت بالای گردشگری در سد ایوشان افزود : در صورت تکمیل این طرح بحث گردشگری نیز محقق خواهد شد و سرمایه گذار می تواند در راستای استفاده از فضای دریاچه این پروژه اقدام نماید .
 

نماینده مردم الیگودرز با تاکید بر ظرفیت منحصر به فرد لرستان در امر گردشگری و توپوگرافی خاص این استان اظهار کرد : لرستان دارای ظرفیت بالای گردشگری است که متاسفانه زیر ساخت های لازم در این زمینه در استان فراهم نیست و ظرفیت پذیرش گردشگر در برخی مناطق این استان هنوز فراهم نشده است.
 

مجری طرح ایوشان نیز گفت : در سالجاری 600 میلیارد ریال برای احداث این سد هزینه شده و200 میلیارد نیز برای تکمیل آن نیاز است.
 

کریم عالی نژاد افزود : شبکه ،کانال کشی و لوله کشی این سد تنها حدود 30 درصد تکمیل شده و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید .
 

وی با بیان اینکه با بهره برداری از سد ایوشان آب زراعی چهار هزار و 350 هکتار از اراضی زاغه خرم آباد تامین می شود، گفت: عملیات اجرایی این طرح از سال 83 آغاز شده و 96 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
 

وی گفت: این سد از نوع خاکی سنگریزه ای به هسته رسی و ارتفاع 70 متر با حجم مخزن 52 میلیون متر مکعب است.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات