به مناسبت روز ملی روستا /

لرستان خبر: افتتاح فاز 3 طرح هادی روستای فرسش شهرستان الیگودرز به مناسبت روز ملی روستا صبح امروز با حضور مدیرکل بنیاد مسکن استان لرستان، فرماندار شهرستان الیگودرز، مدیر بنیاد مسکن الیگودرز و اعضای شورای دهستان صورت گرفت.

لرستان خبر، ولی‏‌الله رضوی‏‌نژاد صبح امروز در مراسم افتتاح فاز 3 طرح هادی روستای فرسش الیگودرز که به مناسبت روز ملی روستا صورت گرفت، ضمن آرزوی توفیق برای دولت تدبیر و امید اظهار داشت: وقتی یک روز در سال به عنوان روز روستا نام‏گذاری میشود، با این تدبیر است که شرایط به نفع روستاییان باید رقم بخورد، زیرا مبنای تمام شرایط روستا است، روستاییان تنها قشر تولیدکننده در جامعه هستند و در سیاست کلان کشور رسیدگی به روستاییان به عنوان یک امر مهم در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری، ریاست جمهور و معاون اول وی در خصوص حمایت از بخش روستا و ایجاد شرایط مناسب توسط بنیاد مسکن تاکید بسیار دارند، ادامه داد: بنابراین باید با ایجاد زیرساخت‌ها، جاده محلی قابل سکونت و قابل زندگی را برای مردم فراهم آوریم.

 

فرماندار الیگودرز عنوان کرد: دولت در نظر دارد، با ایجاد تعاونی‏‌های روستایی با سه برابر رقم سرمایه‏‌گذاری شده، توسط مردم با سود چهار درصد برای کمک به ساخت آنها به تعاونی‏‌ها اعطا کند.

 

رضوی‌نژاد افزود: روستای فرسش به دلیل حضور سه تن امامزاده‏ شاهزاده ابراهیم و شاهزاده احمد فرزند موسی‏ابن جعفر و شاهزاده یوسف ابنالرضا قابلیت ایجاد صنعت گردشگری را دارا است، اگر این روستا مبنای گردشگری قرار گیرد، شرایط آن تغییر میکند.

این مسئول بیان داشت: ما به عنوان مسئول موظف هستیم، با ایجاد محیط امن برای روستاییان همه جوانب اقتصادی و اجتماعی را ایجاد کنیم و بنیاد مسکن استان با تخصیص اعتبار ویژه کمک قابل توجهای به اهالی روستا می‏‌کند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات