استاندار لرستان :

لرستا خبر: استاندار لرستان گفت: بنا بر مصوبه هیات عامل و امنای صندوق توسعه ملی، تمامی مناطق لرستان جز مناطق کمتر توسعه یافته محسوب شده و نرخ تسهیلات ریالی تمامی طرح های این صندوق در لرستان چهار درصد کمتر ازنرخ سایر نقاط کشور است.

لرستان خبر، هوشنگ بازوند عصر چهارشنبه در جلسه با مدیران عامل بانک های استان در خصوص تسهیلات صندوق توسعه ملی افزود:همچنین نرخ تسهیلات ارزی این صندوق در لرستان، دو واحد درصد کمتر از سایر مناطق محاسبه خواهد شد.
 

وی ادامه داد: بنابراین مصوبه، واحدهایی که توجیه فنی ، مالی و اقتصادی داشته و مورد تایید بانک باشند هیچگونه محدودیتی در دریافت این تسهیلات ندارند.
 

وی نرخ سود تسهیلات ریالی صندوق توسعه ملی در حوزه های کشاورزی، صنعت معدن و گردشگری لرستان را به ترتیب 11، 15 و 12 درصد عنوان کرد و گفت: صندوق توسعه ملی در این راستا 60 هزار منیلیارد ریال در سطح کشور توزیع می کند.
 

وی عملکرد بانکهای لرستان در جذب اعتبارات این صندوق را بسیار مهم دانست و افزود: معرفی طرح ها به بانک برای دریافت تسهیلات این صندوق، توسط افراد حقیقی، دستگاهها و استانداری امکانپذیر است.
 

بازوند اضافه کرد:باتوجه به اینکه پایان دی ماه آخرین مهلت پذیرش طرح ها توسط صندوق توسعه ملی است دستگاهها و بانکها باید طرح های کارشناسی شده را با تکمیل شناسنامه اعتباری طرح ، ارسال نمایند که در این راستا کمیته راهبردی تشکیل و موظف به بررسی هفتگی طرح ها خواهد شد.
 

وی گفت:هم اکنون زیرساختهای سرمایه گذاری از جمله فرودگاه در لرستان شرایط مطلوبی داشته و میل به سرمایه گذاری در این استان روبه افزایش است.
 

وی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری با همکاری بخش خصوصی دور از انتظار نخواهد بود که برای این مهم باید خودباوری و فرهنگ کار در استان، نهادینه و ترویج شود.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات