قالیباف در اختتامیه هفته فرهنگ لرستان مطرح کرد

آمار بیکاری لرستان شکننده است لذا لرستانی های مقیم تهران در این راستا هرکدام که می توانند ایفای نقش کنندو به شهر واستان خود کمک کنند.

به گزارش لرستان خبر، محمد باقر قالیباف شامگاه شنبه در اختتامیه هفته فرهنگی هنری لرستان که در تالارایوان شمس مجموعه فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران برگزار شد اظهار کرد: غیرت و رشادت های رزمندگان لرستان دردوران دفاع مقدس از افتخارات ماست که با پوست،گوشت واستخوانمان آن را لمس کردیم وبنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب رزم لرها شنیدنی نیست بلکه دیدنی است.

 

وی بیان کرد:یک شهر، استان وکشور برای توسعه خود به دو عامل در مبانی و عوامل پایدار از جمله عوامل طبیعی و انسانی نیازمند است لذا شهر خرم آباد در هردو بخش سرآمد است.

 

شهردار تهران افزود: لرستان مردمی خون گرم و با نشاط دارد که تاریخ، ادب، فکر، اصول، هنر از میان قشرهای مختلف کشور سرآمد هستند بنابراین مردم این استان مایه افتخار کشور، اسلام و تشیع هستند و در تاریخ مبارزه برای کشور اثرگذاری تمدنی کردند.

 

قالیباف همچنین به موحد بودن مردم لرستان اشاره کرد وگفت: درطول تاریخ ملت ایران توحید وجود داشته است و هیچ موقع بت پرست نبودند و چیزی غیر از خدا را نپرستیدند و یکی از افتخارات منحصر به فرد قوم لردر این کشور موحد بودن آنها است.

 

وی عنوان کرد: محبت به اهل بیت (ع) یکی دیگر از افتخارات در جامعه ما بوده است از این رویکی از ویژگی های لرها این است که در محبت اهل بیت (ع) سرآمد هستند .

 

شهردار تهران پس از برشمردن ویژگی های خوب مردم لرستان به وضعیت محروم استان اشاره کرد و افزود: سوالی که در این راستا پیش می آید این است که چرا وضعیت لرستان این گونه است و چالش مملکت در چیست که استانی با منابع ،امکانات وظرفیت های طبیعی و انسانی از نظر توسعه وضعیت مناسبی ندارد لذا در این امرچالش مدیریت وجود دارد.

 

 شهردار تهران اظهارکرد: کشور ما توانست ظرف کمتر از یک دهه درآمد را از 22میلیارد دلار به حدود 106میلیارد دلار برساند اما رشد اقتصادی از 8درصد به صفر رسید.

 

قالیباف تصریح کرد: در جاهای مختلف کشور مشاهده شده است که مدیری لایق با امکانات کم توانسته است  شهر خود را آباد کند بنابراین فقط مشکل پول نیست بلکه مشکل مدیریت است که به یک چالش تبدیل شده است لذا همه و به خصوص نخبگان جامعه باید به اثر گزاری موضوع توجه کنند.

 

وی  همچنین درخطاب به سرمایه داران لرستانی مقیم تهران گفت: هر کدام از شما به نسبت به شهر، استان وکشور خود افتخار کنید وفقط به این گونه نشست ها توجه نشود بلکه کارو اقدامی برای شهر خود انجام دهید.

 

قالیباف تصریح کرد: آمار بیکاری لرستان شکننده است  لذا لرستانی های مقیم تهران در این راستا هرکدام که می توانند ایفای نقش کنند و به شهر واستان خود کمک کنند.

 

شهردارتهران افزود: با فکر، نظریه، آموزش جدید،کار مدیریتی و تربیت نیروی انسانی می توانیم به  کاهش بیکاری کمک کنیم.

 

وی در پایان ضمن تشکر وقدر دانی از مجموعه شهرداری تهران دبیر خانه کلان شهری  و همه لرستانی هایی که  برای هفته فرهنگی لرستان تلاش مستمر کردند گفت:مدیریت شهری کمک به همه استانها وشهرها را جزء وظایف خود میداند و امیدواریم هفته های فرهنگی بعد را نیز اجرا کنیم.

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات