استاندار لرستان:

لرستان خبر: استاندار لرستان گفت: فرهنگ صداقت جهیزیه لرها است و نباید از بین برود، بنابراین همه ما باید به دنبال تولید مطالبی باشیم که همواره فرهنگ این استان زنده نگه داشته شود؛ این در حالی است که ما شاهدیم صداوسیمای لرستان مطالبی را تولید می‌کند که به فرهنگ این استان کمک نمی‌کند.

لرستان خبر، هوشنگ بازوند دیشب در جلسه اتاق فکر فرهنگی با حضور برخی از مسئولان استانی، با اشاره به شعار امسال از جانب مقام معظم رهبری اظهار داشت: فرهنگ زیر بنای اقتصاد است و در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، ما باید به این مقوله توجه بیشتری داشته باشیم چراکه توسعه در هر کجای دنیا، خارج از بحث‌های اعتقادی و دینی جایی که پای اصلی آن مباحث فرهنگی بوده، صورت گرفته است.

 

استاندار لرستان اضافه کرد: در تاریخ اروپا، توسعه براساس فرهنگ کار و صرفه‌جویی صورت گرفته است؛ این در حالی است که فرهنگ صرفه‌جویی را ائمه اطهار(ع) ما در نظر داشته‌اند، و به دنبال این مسائل دینی و اسلامی توسعه ایجاد می‌شود، ما شاهد هستیم شعارهایی که اسلام مطرح می‌کند امروز در اروپا به عنوان الگو قرار گرفته‌اند بنابراین اگر امروز دنبال یک مهندسی اجتماعی خوب در شهر خود هستیم  باید از مقوله فرهنگ به خوبی استفاده کنیم.

 

بازوند عنوان داشت: با یک مهندسی اجتماعی خوب امنیت در جامعه ایجاد می شود و به تبع آن توسعه اقتصادی محقق می شود.

 

وی با اشاره به اینکه خلأهای فرهنگی در لرستان به مراتب از بخش‌های اقتصادی بیشتر است، بیان داشت: مطبوعات، رسانه‌ها، مردم و مسئولان وظیفه دارند مسائل منفی را در این استان بزرگنمایی نکنند، چراکه از نظر آمار لرستان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است.

 

ایشان اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم مسائل مثبت را در جامعه بزرگنمایی و مسائل منفی را همانند گذشته برملا نکنیم، چراکه لرستان امروز با مشکل بزرگ بیکاری درگیر است.

 

استاندار لرستان متذکر شد: بیکاری یک زخم فرهنگی را در بین مردم ایجاد کرده است که امروز اثر آن قابل مشاهده است؛ این در حالی است که بیکاری می‌تواند نگرانی‌هایی فرهنگی را در پی داشته باشند.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات