معاون فرماندار دورود:

لرستان خبر: معاون فرماندار دورود گفت: تکدی گری نمایی از بحران در ساختار جامعه است و تنها معضلی اقتصادی محسوب نمی شود بلکه با فرهنگ و اجتماع رابطه ای نزدیک دارد.

لرستان خبر، یعقوب بختیاری ظهر امروز در جلسه ساماندهی متکدیان که در سالن اجتماعات فرمانداری دورود برگزار شد، اظهار داشت: تکدی گری یکی از ناهنجای‌های اجتماعی است که بیانگر پایداری و ناپایداری وضعیت جامعه از نظر فرهنگی و اجتماعی است.

 

معاون فرماندار دورود یادآور شد: برخی افراد با وجود برخوردار بودن از سلامت جسم و روان، تکدی گری را یک شغل برای خود قلمداد می کنند و برای تن ندادن به کارهای سخت بدنی، برای دستیابی به غذا و پول دست به این کار می زنند. این وضعیتی نابهنجار اجتماعی و فرهنگی را بیان می کند.

 

 بختیاری خاطر نشان کرد: رئیس جمهور نیز مسئولان را ملزم به پاکسازی این پدیده از سطح شهرها کردند و از آنان خواستند تا مقابله با شبکه های گرداننده این ناهنجاری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

 

معاون فرماندار دورود تأکید کرد: باید با همکاری نیروی انتظامی، دستگاه قضایی و تعامل ادارات بهزیستی، شهرداری و سایر مراجع ذیربط، شناسایی و حذف باندهایی که در جهت تکدی‌گری فعالیت می‌کنند، در دستور کار قرار گیرد و اقدامات انجام شده در این زمینه را به فرمانداری اعلام کنند.

 

این مسئول در پایان عنوان داشت: با توجه به عدم وجود مرکز نگهداری متکدیان جمع‌آوری شده در سطح شهرستان دورود و با توجه به فرا رسیدن فصل سرما لازم است تا فرمانداری طی مکاتبه‌ای از طریق این استان تا زمان مشخص شدن مرکز نگهداری این قبیل افراد را به آن مرکز اعزام و انتقال دهد.

 

در کانال تلگرام لرستان خبر عضو شوید

نظرات